lördag 29 juni 2013

Trött...uvi?....god mat....





Jag var riktigt trött i morse så jag ville helst ligga kvar i bädden.........






jättetrött....




...men till slut klev jag upp och knallade ut på morgonrundan ändå. Tror att klockan hade passerat sju. Inte en själ syntes till ute mer än vi.....







Sedan har matte och jag varit ute massor av gånger och det bland annat för att jag är så himla kissnödig jämt.......

Matte tänker ringa till veterinären i morgon, nej, på måndag ska hon ringa förstås. Hon vill att jag ska lämna ett urinprov för att se om det finns bakterier i urinen eftersom jag kissar så mycket och ofta.....

Som vanligt har jag spanat in alla fåglar, både på marken och i luften..Det finns massor av dem här och det verkar som en del retas med mig......Jag skulle så gärna vilja springa efter dem men det får jag inte hur jag än försöker.....Aldrig får man ha något kul.....


Annars har det inte hänt så mycket. Jag har tuggat sönder en tennisboll men den var inte så god.....

Jo, jag har hälsat på min goldenkompis Timo men vi fick inte leka idag för hans matte hade något ärende som de skulle gå till....synd....









Robban var iväg till Nyköping för att sälja sin bil. Den fick motorhaveri för drygt ett år sedan och har stått på verkstan där sedan dess. En ny motor har de satt i men det var andra delar som  har varit omöjligt att få tag på så nu tröttnade Robban. Killen på bilverkstan köpte bilen av honom. Robban har förlorat massor av pengar på bilen men det kan inte hjälpas. Synd för det var en för övrigt jättefin bil men nu är han av med det problemet i alla fall......Aldrig mer en Volvo säger han.....


När Robban kom hem i kväll följde han med oss på en promenad. Vi stannade till vid thai- o sushibaren för Robban hade inte ätit så han köpte thaimat där som han tog med sig hem. Det doftade så gott men inte fick jag smaka inte.....

Fast jag ska inte klaga för matte har kokat ett lass med mat till mig idag igen, en gryta med nötkind, nötfärs, blodpudding, råris, korngryn, morötter och köttbuljong....smaskens verkligen....




Vi väntar på Robban som ska köpa thaimat....Det tog sin lilla tid för det var mycket folk som ville äta där......

Det är tydligen en jättebra restaurang för de har satt ut en skål med vatten till oss hundar. Det borde fler tänka på tycker jag......

Den ligger intill närbutiken och pizzerian så nu vet jag att jag kan dricka vatten där nästa gång vi passerar eller om matte ska till närbutiken. Bra va?






Nu är jag riktigt trött för jag vet inte hur många gånger vi har kutat ut och in i kväll. Jobbigt när man känner sig kissnödig hela tiden....men nu ska jag i alla fall sova.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar