måndag 24 juni 2013

Varmt.....skräp...spotta....huggorm...

Idag har jag i alla fall kissat normalt så det var nog som matte trodde att jag har blivit kall efter badandet.....men jag är fortfarande ganska så trött. Det är nog av värmen säger matte och visst är det varmt.....


Jag orkar inte gå så långt innan jag vill vila så det är jobbigt med värmen tycker jag.....och inte lär jag väl få ta ett svalkande bad på ett tag framöver kan jag tänka mig..



Utanför närbutiken...jättevarmt fast klockan bara är runt tio....


Matte var inte inne lång stund men tillräckligt ändå....



Skönt att sträcka ut sig i gräset där det är skuggigt....




...nästan så att jag somnade....



Vila igen....


Det var inte många barn på lekplatsen heller, bara två grabbar som gungade...







Matte tycker att jag går riktigt fint i kopplet för det mesta och det är ju kul att höra....men hon blir irriterad för att jag plockar upp så mycket skräp. Det är inte klokt så skräpigt det är här utmed gångvägarna och trottoarerna. Jag kan inte låta bli att plocka upp allt jag passerar. Matte säger "spotta" och jag spottar men hon tycker att det blir tjatigt att behöva säga det stup i kvarten. Man kan inte gå en meter ens utan att det ligger något som jag måste plocka upp....Ibland får jag en godisbit, ibland inte så jag vet ju aldrig när och om jag får något......

Och så har jag fattat att jag alltid ska stanna innan vi går över en väg så det gör jag....Det blir nog hund av dig också säger matte vad hon nu menar med det????









I kväll gick vi förbi närbutiken igen tillsammans med Robban för han skulle köpa något som heter Onico, ett nikotinfritt snusalternativ.....Robban slutade att snusa på midsommarafton...Hur nu det ska gå med tanke på hur länge och så mycket som han har snusat......



Matte och jag väntar på Robban



Och när vi gick hem så hittade vi en bit av en död huggorm på trottoaren....läskigt....

Vi har slutat att gå utmed småbåtshamnen för många hundar har blivit huggormsbitna där den senaste tiden......Det finns jättemycket orm runt om i Nynäs överhuvudtaget.......Både matte och Robban tycker att det är obehagligt för de är rädda att jag ska råka kliva på någon....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar