torsdag 11 juli 2013

Bilresa...spyr...mäta vatten...kloklippning

Idag invigde jag säkerhetsbältet och hundskyddet i bilen och det gjorde jag med besked.....

Vi åkte till djurkliniken i Handen för att köpa kattmat till Iris, ja Leo äter ju förstås också av det men det är mest kräsna Iris som matte köper fodret till.....Leo äter tydligen allt som serveras så han är inte lika noga..........

Jag hade ingen större lust till att hoppa in i bilen så Robban lyfte in mig i baksätet och så spände han fast mig i bältet........





Resan till djurkliniken gick ju bra. Robban körde så försiktigt för han visste att jag kan bli åksjuk......


Jag fick väga mig när vi ändå var där och nu vägde jag 22 kg. Jag har ökat 1,5 kg på nio dagar och det märks ju att jag växer.....


Matte köpte kattfodret och så köpte hon en burk med godis till mig som jag ska få när vi tränar in vissa moment. Låter ju bra tycker jag.......

Matte träffade veterinären som ordinerade tranbären åt mig. De bestämde att om mitt kissande inte har blivit bättre och avtagit om tre veckor när veterinären kommer tillbaka från sin semester så ska de ta blodprov på mig för att kolla njurfunktionen...Det låter banne mig inte kul.....


Under tiden ska matte mäta vattnet som jag dricker. Det blir inte helt lätt säger matte eftersom det ofta ser ut som en sjö runt vattenskålen. Jag brukar doppa ner hela huvudet i den stora skålen och sedan rinner det vatten över hela köksgolvet från mig....Matte har nu kommit på den smarta idén att hon ska ta bort skålen dessa veckor och så får jag dricka ur den mindre som jag har gjort tidigare.........Aldrig får man ha något roligt i det här huset.....En till som blir sur är väl Iris som alltid brukar dricka ur den stora skålen.......














När vi sedan åker hem känner jag plötsligt att jag mår illa och precis när vi kommer in på parkeringsplatsen här hemma så spyr jag upp frukosten i baksätet....Vilken tur att hundskyddet var på plats så att inte klädseln blev förstörd...och vilken tur att matte tog med en hushållsrulle och att Robban hade en stor dunk med vatten i bagageluckan så att de kunde rengöra skyddet på en gång....Det luktade illa och såg verkligen äckligt ut........














När vi senare skulle ta en promenad och jag såg att matte tog tennisbollen med sig så blev jag jätteglad......men den glädjen försvann fort för fotbollsplanen var upptagen av två hundar,  en schäfer och en siberian husky...Jag blev så himla sur så jag skällde ut dom.......jag ville ju springa och leka men det var ingen bra idé just när de hundarna var där sa matte......så vi fick fortsätta att gå i stället och det hade jag ingen större lust till så jag la mig ner........




Ja, till slut var vi i alla fall hemma igen och jag käkade min kvällsmat....Oj, så hungrig jag var. Maten försvann i ett nafs.......


Ja, vad har jag mer gjort idag??? Jo, jag har klippt klorna och jag var helt tyst hela tiden. Varken matte eller Robban trodde sina ögon med tanke på hur jag skrek senast..Det lät som de höll på att ta livet av mig då.......I och för sig matade Robban mig med godis under tiden men ändå.......Att jag skulle vara så duktig hade de aldrig väntat sig.......







Nej, nu ska jag ut på kvällsrundan och sedan blir det väl de vanliga rutinerna antar jag.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar