tisdag 23 juli 2013

Hundkläder....klumpig och bekväm....hundsoffa..

Idag har Robban passat mig och vi har gått flera promenader under dagen. Matte tog pendeltåget när hon var klar i tvättstugan för att åka och handla kläder till sig själv. Matte har bara hundkläder säger hon. Jag fattar inte vad det är för fel med det? Hon har ju hund......men hur som helst ville hon ha något nytt och fräschare att sätta på sig så därför åkte hon iväg.......           


Robban är trött på att jag ramlar ner från soffan stup i ett. Han fattar inte att jag är så oförsiktig och klumpig hela tiden och att jag inte verkar bry mig när jag dunsar i golvet........Han har räddat mig femtioelva gånger för att jag inte ska skada mig...

Hur som helst hämtade jag sedan min kudde från biabädden och la den och mig på golvet nedanför soffan för att tugga på märgbenet....lite bekvämt vill man väl ha det i alla fall.....

Och apropå soffan så har matte sagt att det är min hundsoffa även om Robban också brukar sitta eller ligga i den. Han är inte så noga av sig och jag har inget emot att dela den med honom även om det blir lite trångt emellanåt....Matte och våra gäster får sitta i den andra soffan eller i fåtöljen.......














Ja, jag vet inte om matte fick tag i några kläder men hon verkade inte helt nöjd efter sin inköpsresa. Några påsar hade hon i alla fall med sig men jag fick ingenting och det var väl lite orättvist kan man tycka............





Jag hade väntat på matte för Robban glömde bort att ge mig lunch så jag blev jätteglad när hon äntligen kom. Tack o lov så fick jag genast mat av henne....Matte kan man lita på ....sedan tog matte och jag en längre promenad.....Det var skönare väder idag även om det var lite väl blåsigt......






Och nu har vi gått en kvällspromenad...........





Vanliga vilopausen...






Jag ska få springa efter en pinne idag....



...hämtar pinnen...




.....tröttnade fort på att springa efter pinnen.......letar efter godis i stället...










Jaha, nu är det bara att vänta på den vanliga kvällsrutinerna. Tror jag tar en tupplur innan dess.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar