torsdag 8 augusti 2013

Avbruten promenad...märgben....äntligen regn....



På förmiddagen skulle vi ta en längre promenad ner till hamnen och centrum men vi fick avbryta promenaden för matte blev dålig. Väl framme vid hamnområdet orkade hon knappt stå på benen så vi fick ta pendeltåget hem i stället......Jättetrist verkligen....




På väg hem med pendeln..


Nu är vi tydligen framme....


Matte har legat och vilat större delen av dagen och Robban har gått korta rastrundor med mig......Han hade en hel del att uträtta på datorn vad jag förstår så det har varit en himla trist dag för mig..........inte fick jag jaga katterna och inte fick jag busa runt hur som helst här inne heller......Jag fick ett nytt märgben att tugga på men det tröttnade jag på ganska så fort.......

Apropå märgben så upptäckte Robban i natt att jag hade gömt ett under hans ena huvudkudde i sängen......det var tydligen inte speciellt populärt har jag sedan förstått....








Det har alltså varit urtrist ända fram till kvällsrundan. Matte hade piggnat till så hon följde med ut i regnet på promenaden. Ja, äntligen regnade det och inte lite heller för den delen. Det bara vräkte ner....Jag fick nästan fnatt när jag kom ut...Vet inte hur många gånger Robban sa till mig att jag skulle lugna ner mig men det gick ju inte...Det var så kul med allt vatten som rann utefter trottoarerna och gångvägarna för att inte tala om alla stora vattenpölar...Vi gick den vanliga rundan som avslutas med att jag får springa lös på fotbollsplanen.......



Första vilopausen.....här vilar jag alltid och då spelar det ingen roll att regnet öser ner........



...och så den obligatoriska pausen vid närbutiken fast nu gick det inte att sitta på bänken...



Väntar på att Robban ska kasta iväg en pinne....




Nu har jag tröttnat på att springa.......pinnen måste undersökas ordentligt...




På vägen hem hade det bildats en mindre sjö.......Nu var jag inte trött längre.......




...alltså jag älskar det här....


...jättekul....


Jag skulle ha kunnat stannat kvar här hur länge som helst....







Det regnade fortfarande när jag nyss var ute för att nattkissa så vi gick bara ut på gräsmattan här utanför.....och nu är det alltså sovdags......

Matte tänker ringa till Bagarmossen i morgon och efterlysa tiderna för ultraljud och röntgen för de har inte hört av sig ännu...Tänk om veterinären har glömt bort mig?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar