tisdag 20 augusti 2013

Matte irriterad...sjuka hundar...gardiner...

Idag har Robban tagit hand om mig nästan hela dagen......Vi har varit ute på flera promenader och även lekt på fotbollsplanen.....Jag har träffat två hundkompisar, både Timo och Helge men vi fick inte leka....Jag får inte busa och Timo hade fullt med våteksem på kroppen, stackarn......








Matte åkte med pendeln strax efter nio för hon skulle först till frissan och därefter blev hon bjuden på lunch av kursansvarig på Vuxenskolan som hon samarbetar med när det gäller en del kurser.....

Matte kom hem vid tresnåret och då gick vi raka vägen till närbutiken för hon hade ett par paket att hämta ut. Det ena paketet var så skadat av postens hantering så matte var tvungen att reklamera det på direkten.........trist verkligen....





....och så var matte ordentligt irriterad på SL och deras vansinniga reskassa. På Nynäshamnspendeln finns det konduktör som kollar passagerarnas biljetter och kort. Nu tog konduktören för mycket betalt av matte trots att hon påpekade det för honom. Han var så himla envis och propsade på att han hade gjort rätt även fast matte visste att han hade fel. Nu ska matte ringa till SL i morgon.....Det är alltså inte första gången som SL:s personal gör fel......Robban fick tillbaka pengar från SL just för precis samma sak för bara ett par veckor sedan......låter jättetokigt tycker jag......skönt att vi hundar åker gratis.....









De ringde från Bagarmossens djursjukhus till matte. De ville påminna om tiden som jag har på torsdag så att matte inte hade glömt bort den. "Ingen risk för  jag har väntat länge på den här undersökningen" sa matte....De ringde för det är stor efterfrågan och lång kö av sjuka hundar till både röntgen och ultraljud så de ville vara säkra på att vi kom......låter ju trist att så många hundar är sjuka.......









Det hände en lite olycklig incident i kväll. Matte har långa gardiner i sitt sovrum. Jag råkade på något vis fastna och lägga mig på den ena gardinen så hela gardinstången blev böjd och hängde på trekvart......Robban lyckades inte få stången riktigt rak igen så matte ska kolla om hon har någon mer stång nere i källarförrådet i morgon. Annars måste hon köpa en ny....Jag brukar lägga mig bakom gardinen ibland när jag vill vila. Ibland gömmer jag mig också bakom gardinen när jag hör att matte eller Robban hämtar kopplet för att vi ska gå ut och jag inte vill följa med......











Nu har jag busat en stund med katterna. Jag fick tag i Leos svans och drog men Robban avbröt mig förstås....Jag hade hela munnen full av katthår som vanligt. Han har mycket päls den katten fast matte tycker att det är onödigt att jag ska dra loss den....Han kan knappast vara håröm den katten för det kommer inte ett ljud ifrån honom....


Jag har käkat mitt kex och så har jag nattkissat så nu vill jag sova......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar