lördag 3 augusti 2013

Vilda djur....för varmt....folkrace...

Vi går samma morgonrunda i stort sett varje morgon. Vi går till en stor gräsmatta vid småbåtshamnen men när vi kom dit i morse så tvärnitade jag helt plötsligt. Jag blev skiträdd helt enkelt och vägrade gå ett steg till....De var bara vi ute så tidigt så matte fattade ingenting men hon märkte ju att jag var rädd......så matte tog med mig och så gick vi till ett annat ställe tvärs över gatan....Vi fick gå långt innan jag var så pass lugn  så att jag kunde göra mina toabestyr.........Matte trodde att jag hade känt doften av några vilda djur för det är både älgar, rådjur, rävar och ja, alla möjliga djur brukar vistas här i området....

När matte hade plockat upp efter mig så vänder vi oss om. Där står tre rådjur och glor nyfiket på oss......Jag skällde till och då stack de snabbt som attan därifrån......











Egentligen skulle jag fått följa med Robban och Nicklas då de åkte på folkrace men på grund av värmen så blev jag tvungen att stanna hemma. Robban köpte faktiskt ett partytält som han skulle ha med sig som skydd till mig men det ligger i Robbans bil som står på hans jobb. Det har blivit något vajsing med bensinpumpen så han måste fixa till det innan man kan åka i bilen.. Precis när han kom till jobbet igår så la bilen bara av......

Nu skjutsade Carina dem till folkracetävlingarna innan hon skulle iväg och jobba....De har varit där hela dagen och de har inte kommit hem ännu  så jag lovar att det har varit tyst och stilla här......


Hoppas att jag kan få följa med i morgon. Då ska tydligen Carina också med för hon slipper jobba då......










Jag fick en kort rastrunda innan Robban åkte strax efter åtta i morse....




...spännande dofter över allt....









Matte och jag har bara gått korta rundor. Vid tvåtiden gick vi en lite länge bit men vi höll på att avlida i värmen.....Jag hittade en stor skojig pinne som jag bar på nästan hela vägen........den var lite stor så jag trasslade in mig ibland....


...har tagit en vilopaus då jag vill undersöka pinnen bättre....



Här vilar vi i skuggan en stund....








Nu ska jag äta en något försenad kvällsmat. Det ska verkligen bli gott...Jag är bättre i magen idag och det var väl en himla tur för det är jobbigt att svälta.......

Lite senare går vi nog ut på en längre promenad. Det brukar vara skönt ute på kvällarna.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar