fredag 2 augusti 2013

Hett....fick bära ut mig....

Idag är det så hett så varken matte eller jag orkar göra någonting....Vi har förstås gått de vanliga promenaderna men några mer ansträngande aktiviteter har det inte blivit....I och för sig har jag väl inte ansträngt mig tidigare heller......Jag ska ju vila och det har jag verkligen gjort idag........Robban fick bära ut mig vid ett tillfälle för jag ville inte gå ut.....



Hett redan klockan 11....




Letar godis på fotbollsplan......jag fick inte springa efter någon pinne för att det var alldeles för varmt....




...har lagt mig i skuggan....det är jobbigt med värmen...








Inte blev jag gladare av att jag inte fick någon lunch heller. Jag är fortfarande dålig i magen så jag fick svälta....och så har matte kastat märgbenet som hon tror att jag har blivit dålig av....



Matte och jag skulle ta en längre promenad vid 16-tiden. Det var som att gå in i en bastu. Skithett alltså....puh, vad jobbigt det var...Först tänkte jag inte gå ut men till slut lyckades matte få ut mig ändå....Vi kortade av promenaden och gick bara halva sträckan .........




Vi hittade en skuggig plats där vi vilade en stund....





Har hittat en spännande doft....




......och vad är det som kryper där?





Jag hatar att bli fotograferad men okej då...men jag sitter väl still en liten stund så matte blir nöjd.........








Nu har jag i alla fall fått kvällsmat. Den försvann snabbt för jag var jättehungrig.....Hoppas nu att magen inte krånglar igen bara......


I kväll lär det väl inte hända så mycket. Vi tar nog en längre runda när det har blivit svalare ute men fortfarande är det väldigt varmt.......



Leo och Iris har det också jobbigt...De rör knappt på sig på dagarna......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar