lördag 24 augusti 2013

Orolig sömn....skuttar....våteksem


Det blev en orolig sömn i natt. Först trodde jag faktiskt att det var en inbrottstjuv inne hos oss men det var bara Leo som röjde runt. Jag sover ju inne hos matte som har sovrumsdörren stängd så jag såg ju inte vad han höll på med men herregud vilket oväsen det var...Han hade ner en massa grejer som dunsade i golvet. Han hoppade till och med på Iris som låg och sov och började slåss med henne.....Vet inte vad som flög i honom....efter många om och men blev det till slut tyst ändå.....


Som vanligt gick vi morgonrundan vid sjusnåret. På helgerna är vi ensamma ute vid den tiden så det är lugnt och tyst, ja, förutom alla fåglar som retar mig förstås.....









Vi gick en längre runda på förmiddagen. Den avslutades med att jag fick springa på fotbollsplanen eller springa är inte rätt ord för jag skuttar fram när jag väl rör på mig enligt matte......Huvudsaken är väl att jag kommer fram och hur jag gör det spelar väl ingen roll?



Väntar på att en storpudel ska lämna planen....





Kasta pinnen någon gång.....









Så här sitter jag nästan jämt......jag gillar inte att sitta överhuvudtaget egentligen....













När vi kom hem åkte matte och Robban iväg till en kattutställning. Vad nu det skulle vara bra för? Kan ju inte vara mycket att kolla på. Det räcker väl med dom vi har.......Det var tydligen en utställning för norska skogskatter....Matte sa att katterna var jättefina och många var jättestora. Hon sa att Iris var så lik en del av dem framför allt då vad gällde huvudet och pälsen....Iris är ju ingen raskatt men är lika fin för det......



Iris och Leo



Det tog sin lilla tid innan de var hemma igen för självklart skulle de utföra lite andra ärenden också. De var tydligen både på ICA, COOP, biblioteket och på någon loppmarknad.......




Det är skönt att ligga i solen ute på balkongen....







På nästa promenad träffade vi Timo. Han hade blivit lite bättre när det gäller våteksemet och det var ju skönt att höra för han har haft det jättejobbigt med klådan......Hoppas att han blir helt frisk av salvan och schampot nu.....



Timo






Nu väntar jag på kvällspromenaden och de övriga rutinerna.....Jag hoppas verkligen att Leo kan hålla sig lugn i natt så att jag får sova i fred......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar