torsdag 1 augusti 2013

Dålig mage.....orkar inte springa....besök...


I morse följde Robban med på den längre promenaden som vi går vid niotiden. Det är inte så vanligt att han går ut med mig vid den tiden precis men nu skulle han följa med matte till ICA och innan dess behövde ju jag gå en promenad. Jag var faktiskt riktigt dålig i magen och matte tror att det beror på det stora märgbenet som jag fick......


Det var jättevarmt ute redan så här tidigt på dagen....




Spännande doft....








...den vanliga vilopausen....puh, varmt....




Springer på fotbollsplanen....eller springer?....det  gjorde jag nog inte så mycket...



















Vid tolvtiden var vi ute igen på en lite längre promenad....Nu var det inte lika varmt som tidigare......



Matte skulle kasta sopor som vanligt.....





...men även om det inte var lika varmt så måste jag vila efter en stund....





Nu har fått syn på en fågel....





....och här vill jag gå in på fotbollsplanen men det fick jag inte för vi hade inte tid....Jag blev riktigt sur kan jag tala om....







Vi hade bråttom hem för Rickard skulle komma på besök. Matte är farmor till Rickard. Jag har inte träffat honom tidigare så jag var först lite reserverad som jag är mot främlingar men han var jättesnäll. Rickard har en egen hund som heter Maja. Hon var inte med idag men jag har träffat Maja när Carina var hundvakt åt henne för ett tag sedan. Så synd att inte hon var med.....

Rickard var här hela eftermiddagen. Han kom när jag åt lunch och han åkte vid kvällsmaten.....men de här måltiderna var jag inte helt nöjd med för jag fick mindre mat än vanligt. Matte sa att det berodde på min dåliga mage.....

Inte blev jag mindre hungrig när jag märkte att matte kokade ny hundmat till mig...Det är rena tortyren att behöva känna den goda doften från spisen men sedan inte få äta av maten.......Jag har inte varit på mitt bästa humör i kväll. Det kan jag gott erkänna.....


Nej, nu ska jag sova och hoppas att det snart är morgon igen.....och att jag är bra i magen då så jag kan få äta en ordentlig frukost......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar