fredag 16 augusti 2013

Hämtat bilen....grannens katt....oxhudsben....

Robban tog med mig på en långpromenad i morse. Det var jättekul även om jag inte fick bada när vi gick förbi Nickstabadet. Vi mötte flera hundar på vägen men jag brydde mig inte om dom för det fanns så många spännande dofter att undersöka...och så alla dessa fåglar förstås. Det var fullt med Kanadagäss vid campingen idag också....

Lika roligt var det inte när jag upptäckte att Robban skulle hämta bilen på verkstaden så det var dit vi gick. Jag vägrade förstås att frivilligt gå till bilen. Till slut lyfte Robban in mig i baksätet och spände fast mig...Jag hade i och för sig mina onda aningar när Robban satte på mig bilsäkerhetsselen innan vi gick hemifrån men jag trodde att han kanske hade tagit fel sele...men det hade han alltså inte......









Grannens katt ligger ofta på samma ställe utanför porten bredvid vår ingång...Han är hur cool som helst och flyttar sig inte för någon....Jag går förbi honom varje dag men jag tror inte att han skulle gilla om jag stack fram till honom.......Alla katter är inte lika snälla och tålmodiga som Iris och Leo säger matte så det är väl bäst att ta det lite försiktigt.....









Väntar på att en familj med en storpudel ska lämna fotbollsplanen.....så att jag kan få springa en stund....




Jag brukar lämna ifrån mig pinnen med detsamma men idag var jag lite busig....





...full fart....



...men kasta då någon gång...




.....fasiken vilken tid det tar......









Jag tror att Iris är lite trött på mig. Nu lägger hon sig på toastolen när hon vill sova i fred...Jag kan inte komma åt henne för det sitter en hasp på dörren så att bara katterna kan komma in även om jag förstås har försökt........Idag har även Leo varit elak mot henne så hon är nog liten ledsen.....






Matte skulle köpa märgben till mig idag men de var slut på ICA så för en gång skull köpte hon ett oxhudsben. Det är jag verkligen inte bortskämd med för matte säger att de bara innehåller tomma kalorier som det inte finns några nyttigheter i alls.....men något undantag spelar väl ingen roll......och förresten så tröttnade jag ganska så fort att tugga på det så det räcker nog länge.......













"Hundar brukar vilja gå ut" sa Robban när jag tvärvägrade att gå ut genom dörren men jag blev ju tvungen att ta en kvällsrunda. Okej, jag var kissnödig...Jag pinkade flera gånger som vanligt så de var väl  tur att jag kom ut ändå......

Vi gick en runda men den tog sin lilla tid för jag hade ingen större lust att gå när jag väl hade gjort mina toabestyr.....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar