lördag 17 augusti 2013

Rallycross...jättekul....spytt massor...Styx

Oj, vilken dag! Nu är jag verkligen jättetrött......

Vi gick den vanliga rundan på förmiddagen. Det var ganska så skönt i duggregnet....Ett besök på fotbollsplanen blev det också......






...det var en ordentlig pinne idag....



.....


.......jag vill inte lämna ifrån mig pinnen.....







När vi kom hem så bytte Robban sele på mig och satte på mig bilsäkerhetsselen. Jag blev helt stel i kroppen. Ska vi åka bil? Det ville jag inte men som vanligt hade jag ingen talan....

Precis när vi kom ut på motorvägen så spydde jag. Robban kunde inte stanna förrän vi var i Ösmo och torka rent på sätet.........Vi fortsatte till Högstabanan i Haninge. Det var rallycross och det var hur mycket folk som helst där trots vädret.....det duggregnade här också......



















Jag tycker att det är jättekul med dessa biltävlingar.Det är häftigt att se när bilarna kör runt på banan..Min favoritbil var en neongrön bil. Jag följde den noga hela tiden....En karl som satt bredvid oss sa till Robban att det syntes att jag var intresserad......















Matte hade skickat med lite mat till mig men jag spydde igen två gånger strax innan tävlingarna var slut....Vid ett tillfälle fick jag jätteont när jag skulle kissa så Robban vet inte om det var orsaken till att jag spydde för det hände strax efter det.....

Jag ska ju till Bagarmossens djursjukhus på torsdag. Jag hoppas verkligen att de hittar vad det är för fel på mig för det här är jättejobbigt......

På hemvägen stannade vi till hos Robbans flickvän Cilla. Precis när vi kom till p-platsen så spydde jag igen....



På Cillas uteplats....



Cilla tog en kort promenad med mig och då följde hennes katt Styx efter oss.....en riktigt häftig katt tycker jag....





Styx


Jag hälsade faktiskt på Styx. Hon är van vid Cillas hund Affro men hon var tyvärr inte hemma. Affro åkte på semester till Småland i morse med en av Cillas vänner. Jag har aldrig träffat Affro så det var ju lite snopet förstås.....






Våra katter tyckte nog att det var skönt att jag inte var hemma idag. Leo låg tydligen i sin favoritsoffa mest hela dagen......







...och Iris på sin kära korgstol....







Vi var inte hemma förrän vid halv åtta. Jag fick kvällsmat för jag var döhungrig. Jag var ju helt tom i magen......och nu är jag jättetrött så nu vill jag sova....Vet inte om jag orkar något kex i kväll.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar