torsdag 15 augusti 2013

Usch, vilket dygn....dietkost....älgar...

Det har varit ett jobbigt dygn och inte minst så var natten urjobbig. Jag blev ju dålig i magen igår eftermiddag och jag vet inte hur många gånger jag blev tvungen att kuta ut. Det bara rann ur rumpan på mig och det fortsatte hela natten så varken matte eller jag kunde sova någon längre stund utan det blev att rusa ut stup i kvarten...Det var becksvart ute i natt så en gång snubblade matte och det kändes väl inte så bra i hennes onda höft och sedan gjorde hon illa sig på en gren som hon fick i ansiktet...Alltså, det finns just ingen belysning här och matte ser så himla dåligt i mörkret....

Ja, det var ett evigt rännande ut och in ända fram till sju i morse då matte hade tvättstugan. Snacka om att hon var trött men hon var tvungen att tvätta alla sängkläder som jag kissade ner häromdagen och så har hon ju Iris-tvätten att ta hand om också..............

Efter morgonrundan då vid sju så har magen stabiliserat sig så idag har det inte varit några magproblem men gud så trött jag har varit.....Det här tog verkligen på krafterna...Jag har sovit större delen av dagen.......och både matte och Robban har nästan fått släpa ut mig på rastrundor.....



Jag låg på balkongen i flera timmar idag trots värmen ...Matte blev nästan lite orolig....




Måste äta lite gräs....ville spy men det kom inget....






Har ingen lust att gå vidare....




Jag har bara fått äta dietkost både till lunch och middag, ris, fiskbullar och morotspuré och hungrig som jag har varit så tyckte jag att det var riktigt gott......





Vi väntar på matte som är inne i närbutiken och köper fiskbullar till mig....








Jag har inte fått springa på fotbollsplanen idag eftersom jag var så utmattad. Jag fick inte anstränga mig i värmen, sa matte......och snacka om att det har varit varmt ute idag igen.....


Det är inte bara jag som har sovit mest hela dagen utan även Iris och Leo har legat utslagna........



Egentligen får inte katterna vara på bordet men matte låter dem ligga på rumsbordet eftersom jag inte kan låta bli dom. De känner sig tydligen trygga där för de ser ju ganska så avslappnade ut.......men som sagt. De kan aldrig vara säkra för idag fick jag tag i Leos svans. Jag drog allt vad jag kunde tills matte kom och avbröt mig.....








Fram mot kvällskvisten kände jag mig betydligt piggare så vi tog en längre promenad vid åttasnåret. Och vad får vi se? Jo, en av älgarna som går på gångvägen framför oss. Vi stannar till och väntar tills älgen försvinner in i en trädgård......Älgarna håller till i en skogsdunge mitt i bostadsområdet alldeles bredvid en liten hundrastgård. Det passerar hur mycket människor som helst där. Både gående, hundägare, joggare, stavgångare, cyklister, ja, alla som bor här runt omkring går på den gångvägen.......och den stora lekplatsen som alla barn brukar besöka ligger alldeles bredvid....

Älgarna börjar tydligen bli det stora samtalsämnet här har jag märkt.........












Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få något kvällskex nu i kväll med tanke på mina magbesvär men det fick jag och det tackade jag ju inte nej till........

Nu vill jag i alla fall sova och jag hoppas att magen håller sig lugn i natt...Jag tror att matte också hoppas på det........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar