måndag 12 augusti 2013

Märklig sovstil...älgar...åska....Rimadyl....






Både matte och Robban tycker att jag ligger väldigt konstigt som har bakdelen åt ett håll och framdelen åt ett annat.........men det tycker inte jag....







Igår såg jag två jättestora djur inne i en trädgård här i området. Det var två älgar som stod och käkade på en syrenbuske......De brydde sig inte ett dugg om all trafik och att folk stod och glodde på dem eller att jag skällde ut dem utan de fortsatte att käka på busken i lugn och ro......












Både igår och idag har jag fått springa en stund inne på fotbollsplanen som vanligt......eller rättare sagt jag springer inte så långt eller så många gånger precis....












Igår kväll fick jag följa med och hämta Carina i Årsta havsbad då hon hade jobbat klart på Utö. 



För första gången gick jag frivilligt ända fram till bilen. Det var ett stort framsteg tyckte matte....



Väntar på båten från Utö....Det regnade i Årsta havsbad. Det gjorde det inte i Nynäs....




Robban vill att jag ska lugna ner mig för jag blev lite otålig av att vänta....


Äntligen kom båten....och Carina...









Väntar på Robban som är i närbutiken....






Här har vi tagit en vilopaus i skuggan.....






.....och här vill jag inte gå vidare men det blev jag ju tvungen till förstås.....







Det har ju  knappt regnat någonting här i Nynäs men idag kom det två åskknallar och så kom det en ordentlig regnskur i typ två minuter och sedan var ovädret över. Det kom lika plötsligt som det försvann.......Jag brydde mig inte ett dugg om åskan även om jag hörde att det mullrade.....



Matte tänker inte ge mig någon mer Rimadyl för jag tycks reagera lika negativt som min brorsa Casper gjorde på Metacam. Risken fanns ju sa veterinären eftersom vi var syskon och medicinerna är ju likvärdiga......Ja, inte mår jag bra i alla fall......








Nu väntar jag på kvällskexet och att få nattkissa.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar