onsdag 12 juni 2013

Avmaskning...pendeltåg....läskiga saker...

I morse lurade matte i mig avmaskningsmedel. Hon stoppade de två tabletterna i köttbullar som jag fick i maten....Jag åt snabbt upp maten som vanligt och märkte inte av tabletterna så det gjorde inget...Jag ska tydligen käka det här medlet i tre dagar...Ja, ja bara jag blir av med masken om jag nu har någon så är det helt okej....

Vid niotiden gick matte och jag ut på en längre promenad.......Vi gick ner till hamnen i centrum för att ta pendeltåget hem. Matte säger att jag måste vänja mig vid pendeln eftersom vi lär åka det många gånger...Problemet är inte att åka utan problemet är att det är ett brett mellanrum mellan tåget och perrongen när man ska kliva på eller av....Det ser faktiskt läskigt ut men jag gick på lätt som en plätt och likaså när vi skulle av.......Matte tyckte att jag var jätteduktig.....



På pendeltåget....



På vägen till hamnen o pendeln skulle vi gå förbi en restaurang. För en gångs skull gick jag några steg bakom matte. Plötsligt närmade vi oss några konstiga saker som såg jättefarliga ut så jag tvärnitade med följd att jag åkte ur halsbandet. Matte stod med koppel och halsband i handen och undrade förstås vad som hade hänt? Hon blev lite orolig eftersom vi var vid en fyrvägskorsning med en hel del trafik....men jag stod som förstenad och vågade inte ta ett steg åt varken det ena eller andra hållet så det var ingen konst för matte att få på mig halsbandet igen......med stor tveksamhet och på avstånd gick jag sedan förbi. Jag gick inte på mattes försök att få mig att gå fram genom att hon själv tog i grejerna.....



Senare på dagen gick vi dit igen och då vågade jag mig ända fram utan några som helst problem...Det var ju bara några plakat som inte var ett dugg farliga men man kan ju aldrig veta.........














När vi kom hem från pendeltågsresan så lekte jag en stund med Dog Smart igen. Egentligen var jag för trött men jag visst ju att jag skulle få godis då och det var jag verkligen sugen på........Idag gick det snabbt, klossarna bara flög åt alla håll.......







Vi har varit ute på flera både korta och längre promenader idag. Och samma gamla koppel- "stanna"- och miljöträning måste jag stå ut med.. Jag kan inte fatta att man kan möta så många konstiga saker som man gör här och det ena låter värre än det andra.....Jag börjar vänja mig vid alla cyklister, bilar och bussar som susar förbi om de inte är för nära......men det är byggmaskiner, arbetsfordon, motorcyklar, rullbrädor och jag vet inte vad......och så alla dessa barnvagnar som ser så skumma ut.......Jag kommer att vänja mig säger matte och låter så säker men det undrar jag?



Här kollar jag på en läskig gräsklippare som för ett himla oväsen....Egentligen skulle jag kissa men jag vet inte om jag vågar?



Matte tvingar mig också att gå förbi den stora lekplatsen intill fotbollsplanen för jag måste vänja mig vid att barn är ute och leker......men jag litar inte på det där småfolket så jag vill att vi fort går förbi....det vill inte matte.....








Vilopaus...det är bra varmt...





Avmaskningsmedlet har satt fart på min mage så när jag var klar med toabestyren så blev jag så trött så jag la mig att vila i skuggan...Det är verkligen varmt ute.....






Nu är det bara att vänta på kvällsrutinerna......kvällsmat, kvällsrunda, kvällskex och så nattkiss innan det är dags att sova.....


Tror att jag ska se om jag kan få fart på de tråkiga katterna först. Nu känner jag mig lite rastlös faktiskt.......


Leo och Iris







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar