lördag 15 juni 2013

Eldprov...buspojke....pajas...renhållning...





Matte och jag måste båda två ha sovit djupt i natt för vi hörde inte att Iris och Leo hade slagits och det rejält också. I och för sig är sovrumsdörren stängd men ändå? Det är första gången det händer så något allvarligt måste ha hänt dem emellan. Leo är den starka så Iris har inte mycket att sätta emot...Robban som var vaken fick sära dem åt........


Så här kärvänliga var de inte i natt tydligen...






Matte och jag tog en längre promenad på förmiddagen och det visade sig bli rena eldprovet för mig för när vi hade kommit halvvägs och ut på Strandvägen så tror jag att vi mötte alla barnvagnar som finns i den här stan......och inte bara barnvagnar.....Trottoaren är ganska så smal så vi gick på kanten av vägen men där körde massor av bilar så vi var tvungna att hoppa upp på trottoaren emellanåt...Värst var det när vi mötte både barnvagnar, bjäbbande hundar och så plötligt kom en karl på rullskidor farande.......Oj, jag visste inte vart jag skulle ta vägen och vilket som var värst men jag bestämde mig för att barnvagnarna var det, framför allt om det satt skrikande barn i dem.....Märkligt nog tyckte matte ändå att jag skötte mig bra trots att jag utsattes för så många utmaningar......Det var ju fasiken livsfarligt att gå där...Hoppas verkligen att vi inte gör om det........



Här vilar jag en stund efter pärsen.....







För övrigt har jag varit på bra humör och ganska så busig idag. Matte kallar mig för buspojken och Robban säger att jag är en pajas......Vet inte vad katterna tycker men tydligt är att de inte gillar alla mina bus......Ja, det gör inte matte heller för den delen......Hon kan inte förstå varför alla kuddar och filtar alltid ska ligga på golvet....Idag lyckades jag också slita loss en liten leksaksmus som satt fast på en klösbräda...lite onödigt tyckte matte eftersom Leo är förtjust i både musen och klösbrädan som han flitigt använder.......

Inte blev matte gladare när hon såg att jag hade hämtat vattenkannan ute på balkongen och sprang genom lägenheten med den. Kannan var fylld med vatten men jag spillde inte så mycket......


Robban skulle sysselsätta mig med och dessutom försvåra Dog Smart-spelet så att det skulle ta lite längre tid innan jag fixade spelet. Döm om hans förvåning då jag fixade det lika snabbt som annars...Man är väl inte dum i huvudet?




När jag var klar så fick Robban leta efter klossar som hade hamnat på de mest konstiga ställen. Jag hade minsann ingen lust att hjälpa till.......






Vi har varit ute på flera lite längre promenader idag för jag har varit lite rastlös och så har det varit så fint väder. Matte tycker i och för sig att det är onödigt att jag ska plocka upp allt skräp som ligger på gräsmattorna och utmed vägarna......Hon säger att jag skulle passa som renhållningsarbetare åt kommunen....



Robban brukar följa med på kvällspromenaden och det gjorde han idag också......Vi gick förbi den stora lekplatsen som vanligt. ......


Ska titta på barn som leker....


...men jag tappade snart intresset....






...det fanns betydligt mer spännande dofter i gräset som jag måste undersöka...








Idag har jag i alla fall ätit bättre än vad jag har gjort de senaste dagarna och avföringen är fastare också.  Skönt att avmaskningskuren är över. Jag mådde bra illa av den.....


Nej, nu är jag trött. Det har varit lite väl mycket intryck och bus idag så nu måste jag sova en stund så att jag orkar äta kvällskexet........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar