måndag 17 juni 2013

Bad i sjön....blivit modigare...

Jag sov riktigt skönt i natt efter gårdagens äventyr.....Efter morgonrastningen fick jag min frukost som vanligt. Jag totalvägrar att äta fodret uppblött så nu fick jag torrt torrfoder men jag tog bara några tuggor och sedan ville jag inte ha mer...så gott är det inte...Jag gick in och la mig i soffan. Plötsligt hör jag något misstänkt ljud från köket......och vet ni vad? Där sitter Leo och käkar ur min matskål......Det kunde jag ju inte tolerera så bort med katten för nu tänkte jag minsann äta min mat själv.....



Leo, det matvraket är bra fräck...Han har precis fått egen frukost och nu snor han min också....

Nu sa ju matte att jag fick skylla mig själv och det ligger kanske något i det?...Matte tror också att jag saknar konkurrensen runt maten sedan jag flyttade från min uppfödare och alla hennes hundar.....






Matte och jag har varit ute på flera promenader som vanligt. Jag har fått beröm för jag har gått så fint i kopplet, åtminstone bättre än vad jag brukar göra. Matte hade så ont i sina knän så jag måste ju ta hänsyn, eller hur?



Tog en vilopaus vid fotbollsplanen. Helst hade jag velat springa in där för jag såg några som sparkade boll och det såg jättekul ut men det är nog inte så lämpligt sa matte.....Aldrig får jag ha något kul !







Men kul blev det senare på dagen när Robban följde med på en promenad. Vi gick utmed en väg som jag inte har gått på tidigare och den slutade vid en strandkant.....Jag blev överlycklig när jag såg allt vatten men det var lite läskigt ändå för stora vågor slog upp på strandbiten......




Lite läskigt med vågorna....



...fast jag vill gärna fram till vattnet....




...ska jag våga?




läbbigt.....



...men nu har det lugnat sig lite....måste få känna på vattnet...







jättekul verkligen....



...det här är livet...





...klart jag vågar doppa huvudet också......



Jag ville aldrig sluta att bada men efter badet tog vi en längre promenad så att jag skulle torka i den varma solen men när vi nästan var hemma så blev jag tvungen att vila en stund .......




Och snacka om att vi hade tur för vi hinner inte mer än in förrän värsta regnvädret bryter loss...det blev kolmörkt på en gång då himlen öppnade sig och regnet vräkte ner........







Matte tycker att jag har blivit så modig de senaste dagarna och då menar hon inte bara badandet....nej, även möten med barn, olika trafikanter, ja till och med barnvagnar är inte lika läskiga längre....









Nu ska jag vila en stund medan matte och Robban ska kolla på en fotbollsmatch, Göteborg - Djurgården som går på TV.....Jag är faktiskt ganska så trött men kul har jag haft.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar