onsdag 26 juni 2013

Kattbad...centrum...långpromenad....glassbilen

När matte och jag kom in från morgonrundan så upptäckte vi båda två att stackars Leo hade bajsat ned sig totalt...

Matte bad Robban hjälpa henne med att hålla i Leo medan hon rengjorde honom. Det slutade med att hon badade hela katten i Yes diskmedel....Leo höll sig stilla och protesterade inte särskilt mycket. Han var riktigt duktig alltså.....Han tyckte nog att det var skönt att bli ren kan jag tänka mig.....



Nybadad Leo....




...som sedan vilade ut i mattes säng....







När vi skulle gå förbi fotbollsplanen lite senare på förmiddagen blev jag faktiskt skraj. Jag hörde ett himla oväsen och såg en massa konstiga vagnar och tält över hela planen. Jag ville vända men matte bara knallade på som vanligt så jag var tvungen att hänga med. Det är bara en cirkus som ska ha föreställning här i kväll sa matte...:Jaha, tänkte jag...det är kanske inte så farligt ändå trots allt men det ser väldigt märkligt ut tycker jag......Matte visste att de har hästar med sig och tyckte att det var lite synd att jag inte fick se dem men jag vet inte det jag?












Det har varit jätteskönt väder här idag. Vi har sluppit både regn och åska som det varnades för och det var lagom varmt för oss. Matte skulle uträtta några ärenden i centrum så vi tog en promenad dit. Robban följde med eftersom jag inte får följa med in i butikerna och matte inte ville binda upp mig inne i centrum.....

När Robban och jag stod och väntade på matte utanför hälsokostbutiken så kom plötslig Carina. Hon hade varit iväg och handlat. Vad snopen jag blev när jag fick syn på henne....



När matte kom följde vi med Carina hem en stund. Alltså, det är hur många långa trappor som helst upp till hennes lägenhet. Carina stängde in sina tre katter i Nicklas rum för de är inte lika snälla mot hundar som Iris och Leo är. Det är i och för sig inte så konstigt eftersom de inte är speciellt hundvana förstås....

Jag lekte med en petflaska och en boll och hade jättekul medan de fikade......


Vi gick sedan till apoteket för matte skulle handla där också.........


utanför apoteket....


....och sedan tog vi en omväg hem så vi gick jättelångt och det fanns massor att kolla på så det tog sin lilla tid innan vi var hemma.......




Här kollar jag in ett par fåglar....



När vi kom hem var jag dötrött. Jag åt en försenad lunch och sedan sov jag i flera timmar....







Ja, sedan har vi varit ute flera gånger men inget speciellt har hänt. Vi gick förbi cirkusen igen men nu brydde jag mig inte. Inga hästar var ute nu heller till mattes besvikelse....


Plötsligt i kväll hör jag någon som spelar en mysko trudelutt och högt som attan utanför huset. Det var Hemglassbilen som kom. Matte rusade ut för hon hade glömt köpa glass till jordgubbarna så det var ju lämpligt att bilen kom just nu......Robban tog samtidigt  ut mig på en rastrunda så jag hann också kolla in glassbilen fast jag tyckte inte att den var så märkvärdig nu när den var tyst och stod stilla.....









Robban hittade en jätterolig leksak i ett skåp, en gris som någon av mattes tidigare hundar har haft. Den låter jättehäftigt. Jag har lekt med den i stort sett hela kvällen så nu är jag trött igen och tänker sova för natten.......











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar