onsdag 19 juni 2013

Eros nummer 2......

Idag skulle mattes irländska setter Eros ha fyllt 13 år men han dog i cancer när han var drygt elva år gammal. Det var en mycket speciell hund säger matte och nu säger hon att jag är otroligt lik honom i sättet och beteendet.......ja, så lik honom så att det är riktigt ruggigt....något som också Robban ofta brukar påpeka......Eros hade vissa egenheter för sig som de märker hos mig nu......De säger att jag är Eros nummer 2.....



Eros

19 / 6 2000  -  20 / 9 2011









Egentligen har det inte hänt så mycket idag. Vi har gått de vanliga promenaderna och inget skoj hände under dom.....På förmiddagen släppte matte in mig i hundrastgården men den har man ju snart nosat över.......trist ställe verkligen så där stannade vi inte länge........









Matte åkte iväg till ICA för att handla inför helgen och det tog ju sin lilla stund.......


Robban och jag tog en runda. Sedan la jag mig på balkongen för att vila......




Det fläktade ganska så skönt.......






Och aptiten är det absolut inget fel på nu när jag får riktig mat.......




Så gott det är.....


Jag har busat nu lite efter kvällsmaten. Jag har dragit ner alla kuddar som jag kunde få tag i, inte bara dem i sofforna utan även kuddarna i mattes säng, ja där åkte överkastet också.....Matte blev inte så glad precis..........och när matte satt i ett viktigt telefonsamtal tidigare idag så roade jag mig själv genom att tömma en papperskorg som stod i Robbans rum och så satte jag fart på katterna...De kan banne mig inte ligga och sova hela dagarna.....Matte säger att katterna är alldeles för snälla mot mig eftersom de inte försvarar sig.....Hon tycker inte att det är snällt av mig att störa dem i tid och otid.....men jag tycker att det är kul......


Nu ska jag i alla fall ta en tupplur innan kvällsrutinerna. Jag lägger mig i soffan tror jag......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar