torsdag 27 juni 2013

Hämnd?....långpromenad....trasig gris...

Jag sov mycket gott i natt men det fick tydligen inte Robban göra. Vet inte om Leo ville hämnas efter sitt bad men Leo har farit fram som ett jehu i Robbans rum och rivit ner det mesta som gick att riva ner. Han länsade sängbordet så att mobilladdaren och övriga grejer flög all världens väg. Robban vaknade när han fick sänglampan i huvudet....Jag lovar att han sa inte många snälla ord om Leo i morse när han berättade om nattens händelser....





Leo själv har varit ovanligt trött idag och det är väl inte så konstigt som han har härjat runt stor del av natten....






Matte, Robban och jag skulle ta en längre promenad eftersom det har varit lika skönt väder idag som igår, alltså lagom varmt för oss. Hittills har vi sluppit regn och även åska.

Nu blev promenaden betydligt längre än vad som var meningen från början. Vi gick förbi Hembygdsgården ner till Strandvägen in till hamnen och sedan upp till centrum.....




Ser inbjudande ut med vattnet där borta...




...väldigt många båtar.....




Robban undrar vad det är jag har fått syn på för jag vill inte gå vidare...det är något skumt i vattnet men vad?




Jag har fått syn på en fågel och vill dit men det fick jag inte.....








Matte ville köpa en ny magväska så vi gick till en väskbutik. Matte hade tur för de hade bara en kvar så hon köpte den. Matte tycker att det är så praktiskt med magväskan när hon är ute och går med mig. Nu kan hon få med sig både mobilen, pengar, kontokort, nycklar, busskort, näsdukar och bajspåsar och dessutom ha händerna fria. Ibland tar hon med sig lite hundgodis också och det är ju viktigt tycker jag......Den gamla väskan var verkligen trasig och riktigt utnött så nog behövde hon en ny alltid.....




Vilopaus utanför väskbutiken.....skönt för vi har gått bra långt....





Ja, det var ju en bra bit att gå innan vi var hemma igen. Som igår fick jag en försenad lunch och sedan somnade jag och sov i ett par timmar igen......








Lite ledsen är jag för den fina grisen som jag fick igår är trasig. Den låter inget skoj längre och det är tydligen mitt eget fel har jag förstått. Robban är väl glad för han tyckte att den grymtade något förfärligt men han får skylla sig själv för det var ju han som gav mig den. Klart han hade ju blivit störd i natt av Leo så han gillade väl inte att jag lekte med den tidigt i morse....


Nu väntar jag bara på att få nattkissa så att jag får sova sedan. Jag är ganska så trött på kvällarna så jag lägger mig strax efter nio och sover sedan hela natten......










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar