fredag 28 juni 2013

Fåglar.....sele.....helt slut...

I morse fick blev jag tvungen att gå upp och ut på morgonrunda redan vid halv sju trots att jag fortfarande var trött. Matte skulle ha tvättstugan som hon har varje fredagsmorgon kl sju. Denna morgon blev jag ledsen när matte gick så jag skällde en stund för att jag ville följa med men det hade jag inget för så jag la mig i hallen och väntade i stället. Nu dröjde det inte så länge förrän matte var hemma igen och då blev jag glad igen......



Vi åt frukost innan matte tog ut mig på en ny runda innan hon skulle tillbaka till tvättstugan för att hänga upp den rena tvätten. Den här gången var jag tyst. Jag la mig i soffan och vilade......













Jag har fått syn på några fåglar och skulle bra gärna vilja springa dit....




.....men det fick jag självklart inte så jag la mig ner och kollade in dem i stället.....


Matte säger att hennes största utmaning just nu är att få mig att sluta att jaga efter alla fåglar som jag ser....men hallå!... jag är faktiskt en fågelhund....Då säger matte att hennes förra setter Eros som jag ska vara så ruggigt lik inte brydde sig ett dugg om fåglar. De kunde gå runt tassarna på honom utan att han reagerade...men det låter ju inte klokt tycker jag....







När matte sedan var helt klar med tvätten så gick vi ut igen. Denna gång stannade vi till vid närbutiken för matte skulle köpa röd paprika som hon skulle ha till middagsmaten........ja, inte till min förstås.......



Utanför närbutiken.....jag studerar de intressanta myrorna....




Vad är det för väsen vid pizzerian här intill egentligen?







Ja, jag vet inte hur många gånger som vi har varit ute idag egentligen? Tycker att vi bara har kutat ut och in.......Robban gick en runda med mig på eftermiddagen också. Då hände det en incident med selen och det var när jag plötsligt tvärnitade. Selen åkte av mig över huvudet och på något konstigt vis fastnade benen i den. Jag har glömt bort varför jag stannade så tvärt men jag måste ha sett något spännande förstås.....


Matte har aldrig varit förtjust i selen så nu ska jag inte använda den längre. Hon köpte den till min brorsa Casper på Bagarmossens djursjukhus för det var den enda modellen de hade. Casper hade skadat sig och var tvungen att ha sele på sig.. Matte  vill att jag hellre har en sele med y-front så vi ska nog köpa en sån i nästa vecka om vi får tillfälle att åka till Handen då..










Ja, som sagt så har det varit ett himla rännande ut och in idag så nu i kväll var jag helt slut..........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar