tisdag 18 juni 2013

Hemlagad hundmat....sele.....varmt.....




Så här ser det oftast ut i vardagsrummet numera av någon konstig anledning......



Rockan som ligger bland kuddarna har jag faktiskt vunnit själv. Jag var på en utställning den 26 maj innan jag kom hem till matte. Jag fick bra utlåtande och kom på plats 5 och då fick jag den här vinsten....Det var kul och jag gillar den jättemycket.....









Matte har tröttnat på min matvägran eller rättare sagt hon tycker inte att det är bra när växande valpar inte får i sig tillräckligt med näring.....Jag tar bara några torrfoderkulor och sedan får det vara bra....Inte ens Leo ville ha min mat i morse......

Matte har ju aldrig varit någon anhängare av torrfoder heller. Alla hennes tidigare hundar har ätit hemlagad hundmat eller fryst färskfoder eller både och. Nu har hon kokat ett lass med hundmat till mig som består av ris, korngryn, potatis, blodpudding (sockerfri), nötfärs och köttbuljong och jag lovar att nu var det inget fel på aptiten. Jag slickade rent skålen så jag tror inte att matte behövde diska den ens.....Hoppas att jag får det i kväll också men det tror jag faktiskt att jag får......Matte vill inte att jag ska svälta har jag förstått och det är ju bra.....









Idag skulle vi in till stadens centrum för att Robban behövde ladda på sitt SL-kort. Nu fick jag ha selen som matte köpte till Casper på mig och det var faktiskt skönt och slippa ryck vid halsen om jag skulle råka dra iväg någon gång........Vi tog pendeltåget dit både på grund av min regelbundna träning av att åka pendeltåg och på grund av värmen......Matte trodde att det skulle bli lite väl ansträngande för mig att gå både dit och hem.......



Väntar på pendeln.....


..det är bra varmt....


...det var så svalt och skönt inne på pendeln men tyvärr skulle vi bara åka en station....



Robban uträttade sitt ärende. Sedan väntade han och jag på matte som gick in i köttbutiken för att köpa sallad. Dom har tydligen en jättefin salladsbar som man kan peka på det  man vill ha och mycket får man också......Nu köpte hon ingen sallad till mig förstås men matte hade ju kokat så god mat till mig så det gjorde ju inget.....

Ja, sedan gick vi hela vägen hem.....Det var verkligen varmt........




...måste vila en stund....





...så skönt det är i skuggan..



.....och här skulle jag kunna ligga hur länge som helst.....









Robban hittade ett stort ben i skåpet och som troligen någon annan hund skulle ha fått.....Nu fick jag det i stället....snacka om tur......



Nu är det tydligen dags för kvällsmat. Ska bli så gott....... och sedan blir det en rastrunda igen kan jag tro......Börjar lära mig rutinerna nu.......













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar