lördag 22 juni 2013

Ensam....folktomt...kvällstrött...





Igår fick jag vara ensam hemma i 2,5 timme. Det är första gången som matte har lämnat mig ensam så länge men det gick bra eller bra och bra? Jag hade kissat en liten pöl men matte torkade upp den och sa ingenting om det "olycksfallet". Jag passade annars på att vila. Förresten ensam var jag ju förstås inte eftersom Iris och Leo också var hemma men de sov de också, som vanligt vill jag påstå....


Matte, Robban, hans flickvän Cilla, Carina och Nicklas skulle besöka Hembygdsgårdens restaurang för att käka där så det var därför som jag inte fick följa med......De verkade väldigt mätta och belåtna när de väl kom hem igen.......


Nicklas och Carina


Cilla och Robban


Fast matte tog ut mig på en längre promenad medan de övriga slappade i sofforna......Det var riktigt skönt att få komma ut och sträcka på benen.......det tyckte nog matte också.....






Idag på midsommardagen har det verkligen varit folktomt ute och därmed har inga hundar synts till heller. Matte och jag har gått många promenader men vi har då inte mött många själar. Några barn har cyklat förbi men mycket mer har det inte varit på hela dagen.....Det har verkligen varit tyst. Det enda jag har hört är blåsten som har varit lite väl stark och fåglar som har gapat och skrikit.....ja, en och annan buss och pendeltåg har ju dundrat förbi förstås men för övrigt har det varit onaturligt tyst ute, nästan lite skrämmande faktiskt........Annat var det igår med allt skrål och sorl och all  hög musik som tycktes komma ur varenda hus här omkring......










Matte hade köpt gräslök som hon skulle ha till sillen idag men busiga Iris tyckte tydligen att det var gott. Hon hade käkat upp massor av den när matte överraskade henne i morse då hon satt och åt av den på diskbänken.....





Som sagt så har det varit ovanligt lugnt idag även här hemma.  Matte har haft lite skrivbordsjobb att göra och det är verkligen trist........Hon kokade i alla fall gott hundkäk till mig igen så nu väntar jag bara på kvällsmaten. Det ska bli så gott för jag är döhungrig.......



.....men nu ska jag först ut på en promenad igen....Ja, sedan blir det väl bara de vanliga kvällsrutinerna kan jag tänka mig........ Jag leker en stund med mina leksaker innan det är dags för kvällskex och kort rastrunda innan jag somnar för natten...Jag är faktiskt lite kvällstrött så jag vill inte lägga mig för sent.......Igår blev det i senaste laget för min smak.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar