söndag 16 juni 2013

Jag är helt slut.....utflykt.....

Snacka om att jag är dötrött efter dagens strapatser.......


Matte, Robban och jag åkte till Skogskyrkogården för att sätta blommor på mattes föräldrars grav för hennes pappa skulle ha fyllt år idag. Han har varit död i många år, ja ända sedan 1968......Samtidigt ville matte att jag skulle få vänja mig vid att åka kommunalt. Vi tog pendeln strax före klockan elva........



Väntar på pendeltåget....här har jag fått syn på en myra....



Fin utsikt....


Vi tog pendeln till Farsta och där bytte vi till tunnelbanan som gick till Skogskyrkogården. Jag skötte mig jättebra hela vägen trots att det var en ilsken beagle på pendeln som skällde argt på mig flera gånger. Jag låtsades som att jag inte hörde honom.....

När vi kom in på kyrkogården så blev jag först lite fundersam över alla stenar som vi passerade. De såg verkligen lite skumma ut och det var hur många som helst som stod på rad efter rad, en del var jättehöga medan andra var mindre......märkligt ställe tyckte jag......och vi gick och gick och gick innan vi var framme....kyrkogården var hur stor som helst och självklart skulle vi jättelångt bort......Tur att matte tog med sig vatten till mig för gud så törstig jag blev........



Fint blev det med lite fler blommor i alla fall.....Matte och hennes syskon betalar för att graven ska skötas och att det sättas dit blommor till sommaren men det skadar ju inte att smycka graven lite mer...Matte satte dit en jättefin ängel på ett hjärta också......men det såg verkligen trist ut med alla de gravar runt omkring som ingen bryr sig om.......


Ja, sedan var det bara att gå tillbaka hela den långa vägen till tunnelbanan......


Väntar på tunnelbanan men nu var jag trött och så jag passade på att vila en stund....



.........och i Farsta gick vi till pendeltåget. Där fick vi också vänta en stund innan tåget kom. Nu var jag ordentligt trött.........



Helt utslagen...







När vi kom hem orkade jag inte äta någon mat utan la mig  i en soffa och somnade......bara för att bli väckt 45 minuter senare. Nu skulle vi åka buss till Carina och Nicklas för de skulle grilla och de ville bjuda matte och Robban...........





Väntar på bussen....

Jag har aldrig åkt buss tidigare och jag vet inte vad jag tyckte om det egentligen?.....Det var trångt, det var varmt och bussen skramlade och skakade....Nu var det tydligen en gammal buss för matte sa att det finns betydligt bekvämare bussar att åka.....Skönt var det i alla fall att få kliva av bussen....Jag har fått så mycket beröm för att jag är så duktig när vi åker kommunalt och det är ju jätteroligt att höra.....


Och så var vi hemma hos Carina och Nicklas och där har jag inte heller varit tidigare. Herregud så många långa trappor det var upp till dem......trodde aldrig att vi var framme...blev ju riktigt andfådd......Och det första som möter mig när Carina öppnar dörren är en hund.....Jag blev jättesnopen....det visar sig att Carina och Nicklas är hundvakt över helgen åt Maja som är en schabrador. Det är Rickards hund. Han är också barnbarn till matte men hon är farmor till honom.....



Maja



Maja verkade vara jättesnäll...tack o lov hade Carina stängt in två av sina katter i Nicklas rum för annars hade det nog blivit cirkus. Den tredje katten som också heter Maja är så feg så hon ligger alltid högt uppe på en bokhylla när Carina har hundbesök så henne märkte jag inte ens.....




Maja



Det var Nicklas som grillade köttet och tydligen är han jätteduktig på det. Jag fick förstås inte smaka som vanligt men jag hörde att maten uppskattades......Jag låg under matbordet och försökte sova för jag var fortfarande trött.......men nog luktade det gott alltid.....Vi var där i ett par timmar innan det var dags att bege sig hemåt.....





Maja skulle rastas så Carina och Nicklas slog följe med oss en bit......













Var jag trött tidigare så är jag helt slut nu. Jag har bara ätit lite mat och kvällskexet hoppar jag över. Nu ska jag sova och jag hoppas att ingen stör mig.........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar