söndag 30 juni 2013

Sovmorgon...On-off......våghalsig...

Morgonrundan gjorde vi inte förrän vid halv åtta i morse så det blev lite sovmorgon trots allt.. På nätterna behöver jag inte gå ut men sedan är det ett himla rännande för jag är kissnödig mest hela tiden.........

Vet inte hur många promenader vi har gjort men det är en del....Vid ett tillfälle då Robban var med stannade vi till vid närbutiken för matte skulle köpa ost till pastasalladen som hon skulle ha till middag.



Väntar på matte som är i närbutiken....




Väntar på matte som kastar en bajspåse i hundlatrinen....



Dagens aktiviteter har bestått av promenader, kortare rastrundor, frukost, lunch och kvällsmat, koppel- och stanna-träning, misslyckade jakter efter fåglar, plockat upp skräp ute, jagande efter Iris och Leo, lek med mina leksaker, öppnande av godispaket. Nu i kväll fick jag en petflaska som det låg en godisbit i att roa mig med under tiden som matte och Robban skulle kolla på Djurgårdsmatchen på TV. Nu blev det så att matte blev tvungen att stoppa i flera godisbitar för jag lärde mig snitsen att få ut godiset på en gång......och mitt i matchen blev matte tvungen att gå en runda med mig så hon missade en del men det gjorde inte så mycket. Rätt lag vann och det var huvudsaken......












Robban tycker att jag borde heta On-off i stället och det bara för att det är fullt ös på mig långa stunder. Plötsligt säckar jag bara ihop och somnar på tvärt. Och sedan är det full fart igen.....Ibland sitter både matte och Robban med andan i halsen när jag far fram. Robban har räddat mig många gånger när jag kommer med full fart och slänger mig upp i soffan. Jag har både ramlat över ryggstödet och ramlat ner från soffan flera gånger....och så har jag gjort flera kullerbyttor......De tycker att jag är lite väl våghalsig och orädd många gånger....Matte vill inte ha en hund med brutna ben igen säger hon....







I morgon ska matte ringa till veterinären för att beställa tid så jag kan få lämna ett urinprov. Hoppas att jag inte har några bakterier för det låter inte så skojigt men det är väl bäst att kolla.


Nu ska jag i alla fall sova för klockan är mycket.......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar