måndag 1 juli 2013

Veterinären....tranbär....ny sele/halsband

Jag fick tid hos veterinären klockan 13. Innan vi åkte skulle jag ut och rastas. Jag undrade vad matte pysslade med för när jag kissade höll hon en burk under mig. Det verkade väldigt mysko men hon skulle alltså ta ett urinprov på mig. Ja, det gick ju bra även om det kändes lite pinsamt.....

Och sedan var det dags att gå till pendeltåget......


Kollar när de åker ut med ett par båtar....


Nu kommer visst pendeln.....


Det är ganska så rogivande att åka pendeltåg faktiskt....


.....men när vi sedan bytte till buss i Handen så började jag må illa. Det var så varmt och skakigt i bussen. Nu åkte vi inte så långt men när vi klev av bussen så spydde jag upp hela frukosten......







Väl inne på djurkliniken så blev jag lite fundersam. Vad skulle jag göra där? Det första jag fick göra var att väga mig ute i väntrummet och vågen visade på 20,5 kg......


Väntar på att få komma in till veterinären....



När det äntligen var min tur och vi hade kommit in i undersökningsrummet så blev jag tvungen att ta tempen. Det var definitivt inte kul kan jag säga....den visade på 39,1 grader.....sedan klämde och kände veterinären på mig överallt och det gjorde mig lite orolig kan jag erkänna. Jag visste ju inte vad de tänkte hitta på men hon sa att allt såg fint ut även om jag hade lite gegga i öronen så det ska matte behandla med EpiOtic.

Veterinären var i alla fall jättesnäll för jag fick godis av henne och det tackar man ju inte nej till.....och hon tyckte att jag var en riktig snygging....



Inne i undersökningsrummet...


Urinprovet däremot står på odling för ph-värdet var förhöjt. Veterinären ringer till matte i morgon eftermiddag då odlingen är klar. De ska se om det växer några bakterier i urinen. Jag skulle i alla fall äta tranbärskapslar i tio dagar så matte fick med sig sådana.......





När vi var klara hos veterinären gick vi in till en djurbutik. Matte köpte en ny sele och ett nytt halsband till mig........



Utanför djurbutiken med nya selen....den känns riktigt skön...


Vi gick sedan till pendeltåget. Eftersom jag hade mått så dåligt av bussåkandet tidigare så struntade vi i att ta bussen. Nu fick jag andas in lite frisk luft i stället och det var inte så dumt......


Väntar på pendeltåget i Handen...Det var försenat så jag la mig ner och vilade. Upptäckte några kryp som såg intressanta ut....




Matte satte på mig det nya fina läderhalsbandet inne på pendeltåget...men nu var jag riktigt trött så jag somnade. Det tar på krafterna att gå till "doktorn".....








Och väl hemma igen var jag helt utslagen.....







Ja, just det. Jag har ju klippt klorna idag också och det var ingen höjdare precis. Jag gillar det inte alls kan jag lugnt säga. Alltså jag är faktiskt väldigt rädd om mina tassar. Efter många om och men och med mutor av godis gav jag med mig till slut...Både matte och Robban tyckte att jag var riktigt fjantig när jag trilskades och skrek som jag gjorde....Nu hotar de med att jag ska klippa klorna varje vecka så att jag blir van men jag undrar verkligen om jag vänjer mig någon gång?.....Det lär gå åt mycket godis får de räkna med.......








Och nu är det dags att sova.....Jag är faktiskt riktigt trött fortfarande.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar