fredag 26 juli 2013

Jag måste vila....ont i ryggen...blodprov

Matte lyckades ta urinprov på mig i morse men hela hennes hand blev full med kiss för jag undrade vad hon pysslade med så jag flyttade på mig medan jag kissade......det var väl kanske inte så kul men matte sa inget....


Och inte blev jag glad när jag upptäckte att jag var tvungen att åka i bilen men det gick faktiskt lite bättre idag. Jag varken spydde eller dreglade trots att det är långt till Bagarmossens djursjukhus........






När vi kommer dit säger de att de ville ha ett helt färskt urinprov så vi gick väl ute i en halvtimme eller så....men jag tyckte att det verkade lurt så jag vägrade att kissa.....Där fanns en massa spännande dofter som var mer intressanta så jag ägnade tiden åt att kolla in dem i stället....




I väntrummet på Bagarmossen




Till slut fick de ju ge sig så jag fick komma in till den jättesnälla veterinären som undersökte mig........

Hon klämde och kände överallt. Det gjorde skitont när hon klämde på ryggen, precis mellan kors- och ländryggen. Jag fick gå fram och tillbaka i korridoren och då såg ju veterinären också att jag har problem med höger bakben, något som matte har upptäckt när vi har varit ute på promenad. Det hänger precis som inte riktigt med.....


Nu fattar alla varför jag vill vila så ofta och att jag inte gillar att stå upp en längre stund.....Matte har ju misstänkt att jag har ont medan Robban trodde att jag är bekväm av mig och det kanske jag också är.....


Jag fick ta blodprov också och då fick jag jättemycket beröm. Jag var så duktig och sa inte ett knyst.....




De rakade på mitt högra framben när de skulle ta blodprov. Det kändes ingenting.....


Hur som helst bestämdes det att veterinären ska ringa till matte när proverna är klara. Veterinären vill kolla hur mina organ fungerar, framför allt lever och njurar innan de tar ställning till röntgen av rygg och höfter. Det är någonting som inte stämmer har jag förstått........Veterinären tyckte också att det var onormalt att en hund av min ras och ålder är så trött och har dålig ork........ och inte heller vill springa som är så typiskt för alla settrar.......

Hon sa att jag måste vila och när vi går promenader så får jag vila på alla de ställen som jag brukar göra det på.......så nu får faktiskt matte och även Robban finna sig i det....

När vi var klara och skulle gå ut i receptionen står det en stor Sankt Bernhardshund där med en uppblåsbar ring runt halsen. Matte och Robban skulle förstås prata med hunden och ägarna men jag tyckte att han var lite väl stor så jag höll mig en bit  bakom....Jag kan inte förstå att matte tyckte att hunden var så fin....det tyckte inte jag....Jag skällde faktiskt ut honom när vi gick därifrån....









När vi kom hem åt jag lunch och sedan sov jag i ett par timmar. Därefter har jag kissat hur många gånger som helst och mycket varje gång......



Ute på promenad....




Det vanliga vilostället utanför närbutiken....







Ytterligare en vilopaus.....








Egentligen skulle matte och jag ha matat Carinas tre katter i morgon för Carina jobbar i tre dagar ute på en ö och Nicklas är på sin pappas lantställe. Nu fick matte höra att vi slipper gå dit för Nicklas åker hem redan i morgon, en dag tidigare än bestämt. Matte blev lättad. Inte för att hon har något emot att mata katterna men hon var orolig för hur hon skulle göra med mig? Det är superlånga jättejobbiga trappor upp till Carina och det skulle inte vara bra för mig att gå i dem nu när jag ska vila.....och hon vill inte binda upp mig i centrum en lördagkväll....Nu slipper matte fundera på det.......

Robban är inte hemma i morgon så matte och jag är ensamma......äsch, katterna också förstås men dem räknar jag inte.....Undrar vad vi ska hitta på då?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar