söndag 14 juli 2013

Varmt...Nicksta....glass....trött....

Jag orkade inte blogga igår kväll för jag var så himla trött så jag gör det nu i stället. Vi hade varit ute nästan hela dagen i värmen...puh, så varmt det var......

Vi gick bland annat till Nicksta bad- och campingplats som ligger här i närheten. Då går man förbi hela småbåtshamnen och snacka om att vi mötte många människor och hundar.

Väl framme vid Nicksta skulle matte och Robban köpa glass för att svalka sig med.........



Fick smaka av mattes glasstrut.....gott




Kollar in två pyttesmå hundar...chihuahuor tror jag att de kallas för. Den ena skällde när han fick syn på mig.....




En del av campingen...



Vi står intill glasskiosken och serveringen....




Jag vill också bada.....men hundar får inte bada här...så oerhört dumt tycker jag....




...så kul det ser ut.....




Stannar och kollar på den fina utsikten.....




Vilopaus....Robban snackar med en granne som vi mötte.....




Vilopaus igen.....




Varmt....









Vid två tillfällen fick jag vänta utanför närbutiken också. På förmiddagen blev matte sugen på choklad så då var hon in och köpte det och senare framåt kvällskvisten så skulle Robban köpa Onico. Jag börjar vänja mig vid att vi stannar till där nu......Det gör inget för jag brukar få en godisbit för att jag är duktig.......








Här tvärnitade jag när jag fick syn på några fåglar som jag ville kolla på. De var på andra sidan vägen......Det är lite retligt att jag inte får springa fram till dom.....




.... det är fåglar där borta också ser jag.....fasiken att jag inte får kuta dit...







Som sagt så var jag dötrött igår kväll. Robban gav mig ett tuggben men jag orkade knappt tugga ens.......... 











Vad vi ska göra idag vet jag inte ännu? Jag vaknade redan klockan halv sex för att jag var nödig så jag väckte matte. När vi kom in igen så vilade vi en stund till.....Nu är klockan tio så nu är det dags för förmiddagspromenaden. Är det tomt på fotbollsplanen ska jag få leka med tennisbollen...Vilken tur att matte hade flera bollar för den förra har gått sönder.....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar