måndag 29 juli 2013

Trist söndag.....olydig.....stress hos hundar....

Jag bloggade aldrig igår för jag glömde faktiskt bort det......Dagen var jättetrist för matte var borta i flera timmar. Dottern till en av hennes brorsöner fyllde två år så matte var på födelsedagskalas......

Igår tyckte jag inte alls om att bli lämnad ensam även om jag först inte brydde mig om att matte gick för jag hade ett färskt märgben att tugga på...men tiden gick och då var det inte kul längre.....så jag rev ner lite prylar och stökade till det en hel del men det var ingenting som gick sönder och det var väl kanske tur det.....

Hur som helst kom både matte och Robban hem till slut. Robban hade jag ju inte sett sedan lördag morgon så det var extra kul att han var med.....Ja, vi gick ju genast ut på en promenad förstås och det behövdes verkligen.....



 
 
 
Även om jag hade vilat en hel del under dagen så tog jag mina vanliga vilopauser under promenaden..



 
Vi var inte ensamma om att vila vid närbutiken. Helge med sin husse behövde också vila....De bor i huset mittemot oss så jag brukar se dem jätteofta.....det är faktiskt en häftig liten terrier....
 
 


 
 
Nu vill jag gå vidare....
 
 
 

 

 
Usch, jag vill inte åka bil....nu slapp jag det för Robban skulle bara fixa något med bilen.....jag drog en suck av lättnad.....
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag vet inte hur många gånger som matte och jag har varit ute idag men det är många......Både matte och jag trodde nog att det äntligen skulle regna idag men icke....Det är så himla varmt och kvavt...Det hade tydligen kommit några droppar i natt men marken var knappt våt när vi kom ut i morse......
 
 
Matte är nog inte helt nöjd med mitt uppförande idag för jag har faktiskt varit lite bångstyrig när jag inte ha fått göra som jag vill........Matte skulle gå till närbutiken och köpa blodpudding som hon skulle ha i maten som hon skulle koka till mig.. Det tog en mindre evighet innan vi kom fram och jag får väl erkänna att det var mitt fel. Jag hade absolut ingen lust att gå fint i kopplet idag för det fanns så många intressanta saker som jag hellre ville kolla på, för att inte tala om alla fåglar som retade mig och som jag gärna ville sätta efter.....
 
 


 
Väntar på matte utanför närbutiken....
 

 
 
 
Robban frågade om vi skulle följa med honom till Årsta havsbad men matte ville inte åka så långt i den här värmen.....och jag lovar att jag blev jätteglad när jag hörde att vi inte skulle åka i bilen...... Robban fick åka själv medan matte och jag gick ut på ytterligare en promenad.....Nu skötte jag väl mig lite bättre men jag tror att matte blev lite irriterad på mig vid något tillfälle när jag inte lyssnade........
 
 
Jag har busat lite inne också. Matte blev inte glad när hon såg att jag hade varit i bokhyllan och rivit ner flera böcker och fått tag papper som hon använder på sina hundmassagekurser men när jag kom med ett papper i munnen som handlade om "Stress hos hundar" så kunde varken matte eller Robban hålla sig för skratt......"Undrar om han vill säga något med det här? sa Robban......
 
 
 
Ja, efter halva kvällspromenaden var det dags att vila vid närbutiken igen. Den här gången tog matte och Robban en glasspaus. Ja, jag fick faktiskt smaka......
 


 
Glasspaus...
 
 

 
 
Hunden som står där borta skällde medan hennes husse var inne i butiken. Det såg jätteroligt ut för hon hoppade upp med frambenen varje gång hon skällde och det gjorde hon precis hela tiden.......
 
 
 

 
 
Ja, sedan fick jag springa på fotbollsplanen en kort stund......Robban kastade iväg en pinne som jag fick hämta ett par gånger....Jag måste ju röra på mig lite även om jag ska vila......
 
 



 

 
 

 

 
 
 
 
Innan vi gick hem vilade jag en stund igen på gräsmattan......Då passade jag på att tugga sönder pinnen som jag hade hämtat....
 
 
 
I kväll har det väl inte hänt så mycket mer än att jag har varit ute och pinkat femtioelva gånger. Jag har också varit lite lös i magen men det kan kanske bero på att jag käkade upp det mesta av Iris spyor som jag hittade på balkongen innan matte såg det.....Iris brukar aldrig spy men hon verkar inte sjuk på något vis så det var väl något tillfälligt....Hon verkar dock lida mer av värmen än vad Leo gör.....
 
 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar