torsdag 18 juli 2013

Nyfikna Iris....luktsinne....frisbee....

I morse fick matte besök av en arbetsterapeut. Robban tog hand om mig för man vet ju aldrig om främmande människor är hundrädda. Det hade nog varit bättre om han hade tagit hand om Iris i stället. Det finns nog inte maken till katt som är så nyfiken och social som hon är...När matte och den manliga terapeuten satt vid köksbordet och pratade satt Iris nedanför på golvet och skrek. Hon la sig i deras samtal hela tiden för hon ville att mannen skulle bry sig om henne i stället...

Och när han skulle montera in sittbrädan på badkaret så satt Iris på toasitsen och la sig det också....Så skulle jag aldrig uppträda......

Matte fick en griptång också. Den kan nog komma till användning med tanke på alla kartonger som jag sliter sönder. Det brukar ligga bitar överallt på golven när jag är klar och matte har så himla svårt att böja sig ner....Matte tycker att jag borde lära mig att städa upp efter mig men se det har jag ingen lust med.......Jag brukar få roa mig med att få ur godis i olika förpackningar och kartonger ....Det är kul men det löjliga är att godisbitarna är så pyttesmå så de syns knappt....Tur man har bra luktsinne.....

Får se hur Iris uppträder i morgon bitti för då skulle han komma tillbaka och ge matte två stolsdynor, en till köksstolen och en som hon kan ha i soffan eller i bilen eller om hon  behöver den någon annanstans.....




Nyfikna Iris








Sedan har vi varit ute på flera korta rundor. Det har varit så stekhett så varken jag eller matte har orkat gå några längre sträckor.......




Trots att det var så hett ute och att jag inte tål värmen så bra så la jag mig på balkongen en stund. Ja, det var varmt.......Matte förstod inte att jag kunde ligga där överhuvudtaget....



...och katterna låg utslagna på matbordet innanför balkongen.......











Innan kvällsmaten följde Robban med på en promenad. Han tog med sig en leksaksfrisbee i stället för tennisbollen. Han trodde väl att jag skulle tycka att den var kul.......



Det här blir nog kul....



...fick beröm då jag kom tillbaka med den...





..men det var himla svårt att få något grepp om den när den ligger på marken...





Jag tröttnade fort...bollen är roligare....frisbeen kan Robban roa sig med själv.....






Nu ska Robban och jag gå en kvällspromenad. Matte orkar inte följa med även om det är lite svalare nu.......






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar