fredag 12 juli 2013

Födelsedag....ensam hemma....tennisboll...

Den här dagen har inte varit speciellt kul för mig, åtminstone inte när jag var tvungen att vara ensam hemma i över tre timmar ....Robban fyllde år idag och då hade de bestämt att de skulle fira det med en drygt två timmar lång sightseeingtur med båt i Nynäshamns skärgård. Meningen var faktiskt att jag skulle få följa med men med tanke på att jag blir åksjuk så lätt så tyckte matte att det var lugnare för mig att stanna hemma....Hur fasiken kan hon veta det?....

Hur som helst så åkte matte, Carina, Robban, hans flickvän Cilla och hennes son Philip iväg på den här båtresan vid lunchtid medan jag blev lämnad hemma tillsammans med Iris och Leo. De var ju inte mycket till sällskap precis för de sov ju bara.....








Innan de åkte tog matte och Robban ut mig på en längre promenad som avslutades med att jag fick leka med tennisbollen på fotbollsplanen och det var ju kul förstås även om jag blev trött ganska så fort.......

Matte gillar inte att kasta bollar till hundar för det är ofta väldigt stressande men om hon eller Robban ska få fart på mig så måste de kasta bollen. Annars lägger jag mig bara ner på marken och nosar in alla dofter.......Matte säger att settrar brukar vilja springa men det håller jag inte riktigt med om......finns det inget lockande att springa efter som bollen eller fåglarna eller katterna så ids jag inte.....


























Måste vila en stund innan vi går hem....det var varmt fast klockan bara var runt tio....








Matte kom hem till mig direkt efter båtresan medan de övriga skulle käka på thairestaurangen. Jag blev jätteglad när matte äntligen kom och jag fick massor av beröm för att jag hade varit så duktig. Vi gick ut på en promenad och det var verkligen skönt att få sträcka på benen......


Jag iakttar en fågel...spännande verkligen...






Katterna som inte hade gjort den minsta lilla rörelse under de timmar matte var borta blev nu helt plötsligt jättepigga.......De blev förstås också glada över att matte kom kan jag tänka mig......




Leo och Iris








Ja, till slut kom även Robban hem och då gick vi ut på en promenad igen.....




.........men jag lägger mig gärna ner och vilar lite då och då som vanligt......







Matte har ju börjat med att mäta allt vatten som jag dricker och det är inte speciellt mycket och så skriver hon upp hur många gånger som jag kissar och det är ju fortfarande en hel del......Det är ett evigt rännande ut och in kan man gott säga....


Nu har jag ätit vattenmelon, ett hundkex och tuggat på ett ben så nu är det dags att sova.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar