onsdag 10 juli 2013

6 månader..jättebusig....melon...säkerhetsbälte

Idag blir jag sex månader gammal....och jag har varit hos matte i en månad. Tiden går fort säger matte........och det kan jag väl hålla med om...

Jag har varit jättebusig nästan hela dagen. Matte blev nästan arg på mig när vi gick förmiddagspromenaden för jag ville bara busa hela tiden......

...och sedan busade jag inne också. Jag var inte still en minut och var på allt jag kunde få tag i......Katterna såg faktiskt rädda ut och tog skydd uppe på bordet och där har de legat mest hela dagen........

Det började att regna och det riktigt ordentligt men matte och Robban insåg att det bästa de kunde göra var att ta en promenad och aktivera mig ute.......



Springer efter tennisbollen i ösregn på fotbollsplanen


Det är jättekul det här.....



Full fart tillbaka.....



Apportering på gång....



Full fart efter bollen igen.....





Nu är jag både trött och genomblöt....






Jag har haft en jätterolig dag även om matte inte är helt överens med mig om den saken. Jag har både fått ett gott ben och så vattenmelon. Vattenmelon är det bästa jag vet så jag hade nog kunnat äta upp hela den stora melonen på en gång men matte sa att det var för mycket så nu får jag en bit varje dag i stället....mums....Det bästa är att matte inte gillar vattenmelon så jag får ha den för mig själv...nåja, Robban smakade en liten bit och det kunde han väl få göra......



Jag har också fått ett säkerhetsbälte som jag ska ha när jag åker i Robbans bil....Det var väl inte någon kul present direkt utan mer ett nödvändigt ont om jag får säga min mening men ska jag åka med så är det ju bara att acceptera......Vi ska visst ut och åka i morgon så då får jag använda bältet på riktigt. Nu har jag bara provat det.....



Det här säkerhetsbältet har jag fått.....
Hunden på bilden liknar faktiskt min kompis Timo....häftigt



Förresten så träffade jag Timo på förmiddagen men jag fick inte hälsa ordentligt på honom för jag var alldeles för uppspelt och busig enligt matte så vi fick bara stå och glo på varandra medan matte pratade en stund med Timos matte....och det gillade jag  förstås inte men jag hade ingen talan som vanligt......Timo blev nog ledsen han också tror jag.....











Jag har inte vilat långa stunder idag men några vilopauser har jag tagit. Här ligger jag i soffan och för en gångs skull ligger kuddarna kvar men ärligt talat så tog det inte lång stund innan de låg på golvet igen som vanligt......

Nu är jag i alla fall trött så nu är det dags att sova.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar