onsdag 17 juli 2013

Utflykt, Torö....åksjuk...godis....glass....



Idag åkte vi med bilen på en utflykt. Närmare bestämt till Ankarudden på Torö. 





När vi gick till bilparkeringen träffade vi en granne och hans tre barn........De skulle kolla när brandkåren hade någon sjöräddningsövning här i viken....




Väntar medan Robban fixar till bilen innan vi ska åka på utflykten...




En sak är säker och det är att jag inte alls gillar att åka bil. Jag mådde jättedåligt och spydde när vi hade åkt halvvägs........Vilken tur att det är skydd över klädseln och som är lätt att torka av ...jag dreglade ju massor också....

Det var väldigt skönt att få komma ur bilen när vi äntligen var framme och att få dricka vatten som matte hade tagit med sig till mig.......

Vi gick runt och kollade på omgivningen en stund innan matte och Robban skulle fika.......Jag fick smaka en bit av mattes glass som hon hade köpt......det var så gott.....





Härifrån Ankarudden går båtarna till Landsort




...men jag var mer intresserad av doften på stenen....




...visst är det fin utsikt.....ser härligt ut med allt vatten...




...sköna vindar som svalkar.....det är varmt...



Fikapaus....




När vi fikade kom ett gäng dykare. De hade jättekonstiga kläder och luktade lite märkligt så när en av dem ville hälsa på mig så blev jag först lite skeptisk men till slut fick hon ändå hälsa på mig. Hon verkade trots allt snäll.......








Vi tog sedan en entimmes promenad innan kvällsmaten........Det var fortfarande lite väl varmt ute för min smak....



Har hittat en kvist så nu vill jag inte gå längre.....



...och nu vill jag inte heller gå längre...



Matte hade inte med sig tennisbollen så nu kastade hon ut godisbitar i gräset i stället för att jag skulle röra på mig och de kunde jag ju inte motstå........




...det är pyttesmå bitar så det är inte det lättaste att hitta dom i gräset...



...tur att de luktar gott i alla fall.....




...och sedan la jag mig i mitt vanliga läge....











Jag har vilat efter kvällsmaten men det var trångt i soffan så nu lägger jag mig i hallen en stund i stället. Det är betydligt svalare där.....oj, nu gick Robban ut för att köpa glass av Hemglassbilen...Jag börjar känna igen deras trudilutt nu....Annars brukar jag få följa med ut men inte idag tydligen.......De har i alla fall jättegod glass. Jag vet det för jag har fått smaka av den ett par gånger.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar