torsdag 25 juli 2013

Hamnliv....bad....oj, vilken fin setter

Idag har vi varit ute i stort sett hela dagen. Det har varit varmt men uthärdligt ändå.....

Vi gick in mot centrum vid tiosnåret både för att jag skulle få en längre promenad och så skulle matte uträtta ett par ärenden......



Vi väntar på matte.....




...måste vänta på grönt ljus vid övergångsstället .....





...Vi tog en fikapaus.....inte så många fåglar här idag som det brukar vara...





...efter fikat skulle vi gå ner till hamnen men jag hade ingen större lust.... jag hade förstås ingen talan som vanligt....



Herregud så mycket folk och så många hundar vi stötte på här....De ska med Utö-Express till Nåttarö och Ålö och kanske till andra öar också......



Robban kollar på fartygets turlista....Vi ska kanske åka till Nåttarö någon dag framöver...



Väntar på matte igen.....Hon är inne på turistbyrån och hämtar turlistor





Medan vi väntar så kommer det en man med en äldre irländsk setter. När hunden fick syn på mig så ville han hälsa och det fick han ju....Kul att träffa en som ser ut som jag gör för det är inte varje dag precis som man gör det. .....När jag tänker efter så har jag nog inte träffat någon irländare sedan jag flyttade från min uppfödare......


De gick vidare och strax därpå kom det ett par med två jättefina goldenhundar som också ville hälsa på mig och det hade jag inget emot för de såg snälla ut...Annars höll jag mig faktiskt lite på avstånd från de hundar som vi mötte.....


För övrigt var det flera människor som kom fram och beundrade mig och nästan alla sa "oj, vilken fin setter" men som sagt så är jag lite reserverad mot folk också.....




På vägen hem fick jag faktiskt ta ett dopp......




jättekul....




.......jag doppar ner hela huvudet....




......så himla skönt.....



Ja, den här promenaden tog drygt två timmar. Väl hemma så vilade jag förstås efter det att jag hade ätit lunch..........





Vaknade av att Foderbilen kom med varor som matte hade beställt. Det var den vanliga kattsanden och kattmaten förstås. Jag blev jätteförvånad och överraskad när matte hade köpt vomgodis till mig...Matte brukar ju inte köpa så mycket godis precis......jag fick smaka en bit på en gång.....mums verkligen......







Robban och jag gick ut på en promenad igen. Matte hade inte tid för hon skulle koka ett lass hundmat till mig och det var ju viktigt.......

Nu gick vi utefter småbåtshamnen här intill och när vi var nästan framme vid Nickstabadet så fick jag ta ett dopp igen.....Folk låg och solbadade där intill så Robban frågade om det gjorde något om jag fick bada en stund. Det fick jag så gärna göra.....och snacka om att alla skrattade när jag hoppade och studsade runt i vattnet......Han är då inte rädd för vatten, sa en kvinna när jag doppade ner huvudet under vattnet och det är ju sant...Jag älskar att bada......







Jag vet inte hur många gånger vi har varit ute på promenader eller rastrundor idag men det är inte alltid som jag vill följa med. Då lägger jag mig i hallen och vägrar att resa mig upp....:Hundar brukar vilja gå ut får jag höra och det slutar alltid med att jag blir tvungen att följa med........


Det är dags för mig att sova nu. Vi ska åka till Bagarmossens djursjukhus i morgon så matte måste ta ett nytt urinprov på mig i morgon bitti. Jag bävar mest för att jag blir tvungen att åka bil..Det gillar jag inte alls........










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar