måndag 8 juli 2013

Gillar ej kameran.....aldrig mer en Volvo.....

Vi har inte gått så långa promenader idag eftersom det blev lite väl mycket av den varan igår....

Det var ganska så folktomt ute på förmiddagen........Vi gick förbi lekplatsen men det var tomt där också..........märkligt....











Matte tycker att jag sitter lite märkligt men jag tycker att det är en skön ställning......Jag sitter ofta så här.......




...och så tycker hon att jag är en pajas. Sanningen är att jag gillar inte att fotograferas men hon lär sig aldrig......alltid ska den förbaskade kameran fram.....







Precis när matte skulle fota mig så vände jag på huvudet......Hur fasiken ska jag få matte att fatta att jag vill inte vara modell???







Robban skulle åka till Täby för att kolla på en bil så Carina skjutsade honom eftersom hon var ledig idag......


Carina 





Robban som bara för några dagar sedan sa då han sålde sin motorhavererade Volvo ........ "Aldrig mer en Volvo"..... kommer hem med vad då? Jo just det, en begagnad Volvo som han hade fått till ett mycket bra pris. Det är bara en familj som har ägt den tidigare, den är oerhört välvårdad och aldrig vinterkörd, rena kapet som Robban inte kunde motstå........Han ska ju ha den för att åka till och från jobbet. Robban blir ju utförsäkrad i september så då måste han börja jobba oavsett om hans ben har läkt eller inte......Han har ju blivit bättre men är långt ifrån bra. Han ska få en ny Botox-injektion i benet i slutet av månaden så vi får väl hoppas att benet blir bra av den men det tar tid sa läkaren.......

Jag får kanske följa med på några utflykter med bilen också. Matte tänker i alla fall  köpa ett säkerhetsbälte till mig som jag kan ha när jag sitter i baksätet.....och ett hundskydd till sätet så att jag inte smutsar ner klädseln.......Matte hade ett sådant tidigare till Robbans förra bil men det har hon gett till Carina så nu måste hon köpa ett nytt....Det skulle ju vara synd om klädseln blir förstörd för att jag blir åksjuk eller kanske är lerig och jättesmutsig.....




Robbans nyinköpta Volvo.....







Nä, nu är jag riktigt trött så nu vill jag sova...........




Ligger intill Yanas gamla valpbädd som Iris använder som toa. Det luktar inte så gott för Iris har tydligen precis varit och pinkat......Jag har tydligen fått med mig en sladd till mattes kamera också.....Skulle kanske ta och sabba den???????.....fast jag tror att matte blir ledsen då så det får nog vara........






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar