fredag 5 juli 2013

Hundrastgård....fåglar igen....springa fritt...

När matte var klar i tvättstugan i morse drog vi iväg på  en promenad som vanligt. Denna gång släppte hon in mig i en hundrastgård för att jag skulle få röra mig lite fritt men jag lovar att vi var inte där lång stund och det för att andra hundägare inte hade plockat upp efter sina hundar...Det låg högar både här och där....så himla äckligt...Vi stannade nog bara där i fem minuter.............




Här var det en spännande doft i och för sig......


och här....men för övrigt var det äckligt....





Matte saknar de stora och fina hundrastgårdarna som fanns i Lund och som hon och hennes hundar Eros och Jacinto besökte så gott som dagligen. De hade så himla kul där med sina kompisar.......




Eros, Moa och Morris i sin älskade hundrastgård i Lund


Jacinto och hans absolut bästa kompis Moa...

De hade alltid så himla kul tillsammans....Det var tider det, säger matte...

Nu träffas de alla i hundhimlen....






I stället tog vi en riktigt lång promenad. Skönt att få röra på benen även om den här träningen med att gå fint i kopplet inte alltid är så kul.....Matte tycker i alla fall att jag har gjort stora framsteg åtminstone när det inte är en massa fåglar som distraherar mig.....och det är ju kul att höra...och så är jag jätteduktig och stannar alltid vid trottoarkanten innan vi går över en gata eller väg....






Och på tal om fåglar så har de verkligen retat upp mig idag. Någon granne hade kastat ut ett helt painrichebröd på marken utanför huset. Fåglarna var som tokiga. Vet inte i hur många timmar som jag hörde dem skrika, skräna och ja, till och med slåss med varandra här utanför på gräsmattan och precis nedanför vår balkong.....Helst hade jag velat kuta ut och jaga iväg dom men det fick jag förstås inte......Aldrig får man ha något kul......



Till och med Leo undrade vad det var för jäkla liv här utanför. 

Leo fäller massor av hår så det är inte bara jag som rycker loss pälsen på honom. Den svarta mattan blir fort täckt av hans tussar








.....medan Iris passar på att äta när matvraket Leo gör annat som intresserar honom mer....






Framåt kvällskvisten följde Robban med på en promenad som vanligt. När vi kom fram till fotbollsplanen så bestämde de att jag skulle få springa lös där inne eftersom planen var tom för en gångs skull. Och vad gjorde jag? Jo, jag hade hittat intressanta dofter i gräset så jag la mig ner för att studera dem närmare. Hur mycket  matte och Robban än lockade på mig så rörde jag mig inte ur fläcken så till slut tröttnade dom och kopplade upp mig igen.. Jag fick skylla mig själv som inte tog chansen att röra på mig nu när jag hade en hel fotbollsplan att springa på sa dom.......Ja, men jag hade ingen lust helt enkelt......







Strax härefter blev jag kopplad och så promenerade vi hemåt







Annars har dagen varit som igår. Ett ständigt kutande ut och in eftersom jag kissar lika mycket fortfarande. Matte fattar inte att det kan komma så mycket ur mig varje gång eftersom jag kissar så ofta......Jag tycker själv att det är märkligt....

Matte tog en lite längre runda med mig än vad hon brukar göra när det gäller nattkisset så här på kvällen. Vi kom in alldeles nyss så nu är det dags för mig att sova......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar