tisdag 2 juli 2013

Buss...inga bakterier...

Matte tyckte att jag skulle börja träningen med att åka buss med en gång eftersom jag blev åksjuk igår  så vi tog bussen in till centrum. Matte behövde hämta medicin på apoteket. Robban fick följa med för att matte vill inte binda upp mig i centrum eftersom  det alltid sitter en massa skumma missbrukare där. Robban skulle också uträtta ett ärende på banken så det passade ju bra.



Väntar på Robban som är på banken....


Bussresan gick bra idag men i den här bussen fanns det mer utrymme och så var det inte lika varmt i den som det var i skruttiga bussen som vi åkte i igår.

Matte skulle sedan åka vidare till ICA för att handla medan Robban och jag skulle promenera hem. Jag behövde ju fick lite motion också....



Matte väntar på bussen och jag väntar på Robban som köper Onico, ett snusalternativ  som han använder nu när han har slutat att snusa.



På vägen hem mötte vi min goldenkompis Timo. Jag blev jätteglad för jag fick leka med honom.....men Timo tål inte heller värmen så bra så det blev bara en kort stund denna gång....







Veterinären ringde till matte och sa att det inte fanns några bakterier i urinen men provet skulle avläsas om ytterligare ett dygn igen...Det låter ju positivt i alla fall tycker jag......


Jag märkte inte ens att jag fick en tranbärstablett i morse. Matte la den i frukosten och den käkade jag ju upp i ett nafs.







Vi har nyligen kommit in från en promenad igen och nu väntar bara kvällsrutinerna....
Hoppas att vi ska hitta på något kul i morgon......Vi lär väl åka buss i alla fall kan jag tänka mig....



Det finns så många spännande dofter på marken som jag bara måste få undersöka....




...och här måste jag också kolla......












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar