söndag 21 juli 2013

Titta en irländsk setter....veteranbilar....fotboll

Jag orkade inte blogga igår kväll för jag var så in i norden trött efter dagens aktiviteter och äventyr....

Tre timmar tog promenaden in till centrum och ner till hamnen innan vi var hemma igen.. Först skulle matte in på apoteket och sedan gick vi ner mot hamnen. Där stannade vi till vid en servering för nu skulle det fikas......Det var bra varmt ute så det var tur att matte hade vatten med sig till mig.......









Mycket folk och många hundar passerade förbi men jag var enbart intresserad av alla fåglar som spankulerade runt borden och som flög över huvudet på mig.....Jag tror faktiskt att en del ville retas med mig......


När matte och Robban hade käkat upp sina mackor och druckit sin läsk så gick vi vidare ner mot hamnen.......Det var svårt att ta sig fram bland alla människor.....och där fanns många hundar också men dom brydde jag mig inte om eftersom det kryllade av fåglar här också.....



Robban ville kolla på några båtar....



...då fick jag syn på ett par änder som simmade precis nedanför oss.......Jag hade gärna hoppat i....







Vi strosade runt en stund innan vi gick till Svandammsparken för där skulle det vara en veteranbilsutställning..........Där träffade vi Carina och Nicklas.......




Robban, Carina och Nicklas

Vi väntar på att veteranbilarna ska komma....



Nu kommer det en massa bilar och ställer upp sig i långa rader.....



Det är Studebakerklubben som har haft möte här i Nynäs i veckan och det har kommit bilar hit från när och fjärran....





Vid det här tillfället blev jag lite skraj faktiskt för alla bilarna tutade på en gång med signalhornen för att välkomna oss åskådare...vilket jäkla liv.....jag var helt oförberedd så det är väl inte så konstigt att jag reagerade.....





Nicklas tog pendeltåget och åkte till sina kompisar så nu var bara Carina kvar med oss....


Det hände faktiskt en ganska så kul grej eller kul och kul vet jag inte direkt....En dam skriker plötsligt till sin man som stod en bit bort...."Titta, en irländsk setter"....."Jag vill att du fotograferar den i stället" så då gjorde han det....men jag gillar faktiskt inte att bli fotograferad så jag visade väl inte upp min bästa sida eller så gjorde jag det...Jag vet inte?.....







Till slut gick vi hela vägen hem i alla fall. Jag var ordentligt trött så när jag hade ätit min försenade lunch så sov jag i flera timmar......




När vi sedan skulle gå kvällspromenaden så träffade vi på Carina igen. Hon var vid vår pizzeria och väntade på sin kebab som hon hade beställt........



Det doftar bra gott här....








Jag gjorde inte många knop på kvällen för jag var fortfarande ordentligt trött. Jag käkade mitt kvällskex och tuggade lite på märgbenet.......Matte och Robban kollade på TV, på en fotbollsmatch mellan Hammarby - Örgryte. De invigde nya Tele2 Arena.......Matchen slutade tydligen oavgjort och det var ju lite synd tyckte matte som unnade Hammarby en vinst.......


Nu är det ju så att varken matte eller Robban är Bajenfans utan de håller ju på Djurgården och idag söndag ska de åka och kolla på när Djurgården inviger samma arena mot Norrköping så då förstår ni att jag måste vara ensam hemma i flera timmar....Det ser jag verkligen inte fram emot.......Vi ska ta en ordentlig promenad nu på dagen så att jag är ordentlig rastad men vad hjälper det? Jag blir ju lämnad ensam i alla fall. Katterna räknar jag inte som sällskap för de lär bara sova som vanligt......








Nu är det tydligen dags att gå ut igen........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar