lördag 27 juli 2013

För varmt, puh.....latat mig...lite bus...


Jaha, det här har varit en ovanligt lugn dag och det på grund av den jobbiga värmen. 


Morgonrundan tog vi vid sjusnåret som vanligt. Det var varmt redan då....Sedan gick matte och jag en längre promenad vid halvnio och då var det ännu varmare. Vi var ensamma ute även då....det enda vi mötte när vi nästan var hemma igen var en polisbil med blåljusen påslagna som passerade oss......









Sedan har vi mest varit inne och latat oss....Jag skulle ju vila och det har jag verkligen gjort idag..Jo, ut för att kissa har jag förstås måst göra flera gånger.......Matte ville att det skulle komma en regnskur och gärna lite åska men det har inte hittat hit....





Orkar inte ens hoppa upp i soffan ....



...kan ju tugga på det här gamla märgbenet....



...så här ser det ofta ut när jag inte orkar få med mig bakpartiet ...jag måste komma med fart om jag vill upp i soffan....och idag har jag ramlat ner flera gånger........Matte tycker att det är konstigt att jag inte blir skrämd när jag trillar ner....




Äntligen är jag uppe och kan ta mig en tupplur.....



Lite bus har jag i alla fall gjort idag. Matte satt vid köksbordet och slog in ett par presenter. Då snodde jag tejpen när hon inte såg det.....fast hon förstod ju att det var jag när hon upptäckte att den var borta.....Hon hittade den i soffan och jag hade inte tuggat så mycket på den....


........och så snodde jag lite grejer i badrummet igen. Det var inte första gången så matte bad Robban att sätta upp en krok så att jag inte kan få upp dörren men så att katterna ändå kan komma in till sina toalådor......inget kul får jag ha.....


Jag har försökt få igång katterna också men de ligger bara helt utslagna och är urtrista. Det är för varmt för dem också säger matte.....









Robban åkte till sin flickvän vid lunchtid. De ska på Gyllene Tiders konsert  på Tele2 Arena i kväll och av den anledningen är det extra lugnt här hemma. Han brukar ha TV:n på för jämnan men det har inte matte fast i kväll ska hon säkert kolla på något......



Vi har precis kommit in från kvällsrundan och fortfarande är det lika varmt......Vi var ganska så ensamma ute nu också.....Var är alla?...trots att det var tomt på fotbollsplanen så fick jag inte springa där och då blev jag faktiskt lite tjurig men vad hjälpte det? Inte ett dugg.....Jag hittade i alla fall en jättefin pinne som jag bar hem...det ligger en liten hög vid källaringången nu......


Nu är det väl bara att vänta på kvällsrutinerna som vanligt......ska ta och tugga på ett märgben medan jag väntar....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar