tisdag 16 juli 2013

Nipprig....bekväm av mig....post...

I morse tog matte och jag en långpromenad redan vid åttasnåret. Herregud så många fåglar det var överallt på gräsmattorna. Jag blev helt nipprig och visste inte hur jag skulle bete mig?...Matte blev förstås irriterad på mig eftersom jag inte kunde gå ordentligt i kopplet men jag blev så distraherad och upphetsad av alla fåglar runt omkring.....Jag ville så gärna springa och jaga ifatt dem men det fick jag förstås inte.......


Skulle ta en vilopaus men så dök det upp en fågel till....



När vi sedan efter många om och men kom hem igen så visade det sig att matte skulle åka till sjukgymnasten som hon ska börja att gå hos igen för sin mycket onda höft som matte ska operera längre fram.


Jag blev jätteledsen när matte gick trots att Robban var hemma och skulle passa mig så när han skulle rasta mig lite senare så vägrade jag att gå ut. Han tvingade mig att gå ut och det troligen för att jag måste kissa så ofta.......Robban säger att hundar brukar vilja gå ut och dessutom tycker han att det är onödigt att han ska behöva dra mig efter sig........men nu är det så att ibland vill jag inte gå några promenader......Robban tycker att jag är en bekväm hund......



Jag har tappat min leksak och mitt tuggben på golvet och vill att Robban ska ta upp dem men han vägrar........och han ska påstå att jag är bekväm av mig.....







Helt plötsligt ska jag ut på rastrunda igen. När vi kommer in får jag en kartong som Robban har gömt godis i. Jag får den för att ha något att roa mig med när han också går iväg. Matte hade ringt och sagt att de kunde åka till ICA för att handla så Robban åkte iväg och plockade upp henne på stan.....Under tiden som de är borta kommer brevbäraren och stoppar ner post i vår brevlåda. Jag tuggade bara lite grann på ett kuvert så brevet blev ju inte helt förstört. Det var ju bara en räkning hörde jag........Reklamen lät jag vara. Det var inget som tilltalade mig precis......

Matte och Robban kom till slut hem med alla varor. De hade bland annat köpt en hel vattenmelon till mig...smaskens......



Vi gick ut allesamman på ytterligare en promenad.........


Robban försöker locka mig att gå men jag vill inte.....



Sitter och studerar fyra hundar som går på andra sidan vägen....


Kollar in en skateboardåkare......



och där är det en liten hund som skäller.....




En av mina vanliga vilopauser....det är så skönt att ligga utsträckt i gräset...








Jag orkar i alla fall jaga efter katterna och det gör jag flera gånger om dagen. Ibland får jag tag i dem, ibland eller oftast inte för de fegisarna hoppar upp på matbordet eller någon annan möbel............


För att jag skulle glömma katterna tog matte fram mitt spel för det var ett tag sedan jag roade mig med det.......men jag får tag i godisbitarna hur lätt som helst...det spelar ingen roll att matte försöker försvåra det för mig......på två röda sekunder är det klart.....Nej, matte får nog skaffa något klurigare spel åt mig om det ska vara en utmaning.....











Nu ska jag vila på kvällsmaten. Jag blev faktiskt riktigt mätt........Nu är det bara att vänta in kvällskexet och en bit av den goda vattenmelonen som jag får efter kvällsrundan......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar