måndag 22 juli 2013

Märgben...skrattar....kycklingkalas..knähund

Det gick faktiskt bra att vara ensam hemma igår när matte och Robban var på fotbollen trots att de var borta i hela 4,5 timme. Matte hade gett mig ett färskt märgben innan de åkte så jag märkte knappt att de gick iväg. Jag låg och gnagde på det länge och väl och till slut blev jag så himla trött så att jag somnade.......

Jag blev förstås jätteglad när de äntligen kom och jag fick massor av beröm för att jag hade varit så duktig. Vi gick ut på en längre promenad och sedan fick jag en mycket försenad kvällsmat.....oj, så gott det var......






Både matte och Robban tyckte att det hade varit en jättetrevlig upplevelse när Djurgården invigde den superfina Tele2 Arenan trots att laget förlorade matchen. Synd att inte hundar får följa med tycker jag.....Det var säkert kul...Matte sa i och för sig att det var massor av folk så hon tvivlade på att jag skulle gilla trängseln.....Äsch, det var nog lugnast hemma ändå.....






Bild från Tele2 Arena strax innan matchen startade....






Idag har det varit väldigt varmt ute igen...Redan när matte och jag gick långpromenaden strax efter nio i morse så var det varmt....ännu varmare var det när vi gick ut ett par timmar senare. Vi gick inte lika långt då men jag drog benen efter mig för jag ville inte gå någon runda. När jag var klar med mina toabestyr ville jag bara gå hem.....jag visste ju också att det var dags för lunch .........men som sagt. Jag har ingen talan så det var bara att följa med.....



Min obligatoriska vilopaus som jag alltid tar på samma plats










Och så har vi vilat utanför närbutiken förstås. Det har faktiskt jag bestämt att vi ska göra varje gång vi går förbi där oavsett om vi har något ärende eller inte.........




Jag har ju glömt bort att berätta att jag kan skratta. Det gör jag ofta när jag ska hälsa på någon eller när matte eller Robban kommer hem när de har varit ute utan mig.....De tycker att det är charmigt för det är inte alla hundar som gör det......







Matte hade ugnsstekt en hel kyckling till mig som hon skulle blanda i min mat. Hon hade skurit den i småbitar och lagt dem i en plastbunke som hon hade ställt i kylen. Den skulle räcka till flera mål mat. Matte tar fram burken men tappar den i golvet så locket lossnar och hela golvet var fullt med kycklingbitar. Jag trodde inte mina ögon eller snarare öron när matte sa att jag fick käka upp kycklingen och det behövde hon ju inte säga flera gånger.......Golvet var snart renslickat...och jag var mätt och belåten.....Matte har ju svårt för att böja sig ner så det var enklast att låta mig äta upp kycklingen för den var ju ändå till mig men meningen var ju inte att jag skulle få så mycket på en gång........Jag fick i och för sig en mycket mindre portion kvällsmat senare men vad gjorde det?

Jag la mig sedan på balkongen för att vila en stund efter det överraskande kalaset.......










Robban har varit på djurkliniken i Handen idag för att köpa kattmat till Iris. Det är ett medicinskt foder som matte brukar köpa genom Foderbilen eller Animail heter det visst nu  men det var slut på lager när matte beställde andra varor där. Eftersom Robban hade annat ärende i Handen så svängde han förbi djurkliniken också...Nu blir Iris glad för hon älskar just det fodret......och så köpte han ett speciellt gott kattgodis till Carinas katter.....Våra katter äter inte godis......


Annars så ligger Iris och Leo mest utslagna på matbordet i vardagsrummet nu i värmen........De ligger oftast på rygg med tassarna upp i luften och ser helt avslappnade ut......Det retar mig lite grann men matte blir bara arg om jag försöker störa dem.....











Jag la mig en stund i Robbans knä när han satt ute på balkongen.....


Vi har gått kvällsrundan och då skulle matte kasta en massa sopor. Det gör hon i och för sig var och varannan dag tycker jag.......







...och så blev det den vanliga vilopausen.....




Fick springa lös på fotbollsplanen också...eller springa och springa? Jag springer inte så mycket när det inte finns något att springa efter...



Robban slängde ut lite godis men bitarna är pyttesmå och inte så lätta att hitta.....Matte säger att det ska vara små bitar för meningen är ju inte att jag ska bli mätt eller tjock av dem....fånigt enligt min mening......



Nu ska jag vila medan jag väntar på kvällskexet som jag får vi kvällsfikat. Matte har gjort en blåbärspaj men den får jag väl inte smaka på....Det tror jag inte i alla fall......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar