torsdag 4 juli 2013

Fåglar...buss....kissat massor....

Matte hade ju tänkt att vi skulle ta bussen till Lövhagen, ett friluftsområde här i Nynäs men det blev inte så eftersom det regnade på förmiddagen. Meningen var att matte skulle fika där och sedan skulle vi promenera hela vägen hem men vem vill sitta ute i regnväder och fika? Inte matte i alla fall....

I stället tog vi en promenad åt andra hållet och ner till hamnen. På vägen dit slutade det att regna och det klarnade upp, så typiskt sa matte........



Vi stannade till för matte svettades och var tvungen att ta av sig sin tröja nu när det hade slutat att regna.....



Undrar vem som har varit här?



Vi gick förbi en stor park där de fanns en liten sjö. Snacka om att det fanns fåglar där...Jag blev alldeles till mig.Jag har aldrig sett så många fåglar tidigare.....Matte hade fullt sjå med att få mig att gå fint i kopplet och att få mig att förstå att jag inte fick jaga efter fåglarna.....Det var så lockande och oerhört svårt att låta bli kan jag gott erkänna......


Ja, till slut skulle vi åka hem med bussen. Vi fick sitta i busskuren och vänta en stund



Det var faktiskt lite läskigt att sitta där för jag såg inte vad det var som speglade sig i busskurens glas men det var ju bara jag....så himla snopet.....


Bussen kom och vi åkte hem. Det gick jättebra trots att vägen hem är ganska så slingrig och backig och ibland även guppig....Jag mådde inte illa idag och det var ju bra.......







Däremot har jag kissat jättemycket och ofta idag också. Det är något som inte stämmer säger matte men vi ska vänta till tiodagarskuren med tranbär är över tycker veterinären. Nu har jag alltså en vecka kvar som jag ska äta tabletterna.
Ja, vi har sprungit ut och in hela dagen för att jag måste kissa och snart måste jag ut igen......lite jobbigt är det faktiskt....









Som vanligt har vi gått förbi närbutiken men denna gång var det matte som skulle hämta ut ett paket................



Väntar på matte....







Matte blir inte så jätteglad när jag drar Leo i pälsen, ja det blir ju inte han heller men han säger ju ingenting trots att jag har hela munnen full med päls som jag har dragit loss från honom.....En gång hängde jag kvar i hans svans medan han sprang genom rummet och jag efter.....Då var det Robban som stoppade mig......Det är faktiskt roligare att jaga efter Leo för han springer mer än vad Iris gör.......



Nu har jag jagat upp Leo på matbordet igen....Han ser inte så glad ut kanske.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar