tisdag 11 juni 2013

pollen..monster...gå fint..stanna......Dog Smart


I natt sov jag väldigt oroligt men varje gång jag vaknade så lugnade matte mig så att jag kunde somna om men när klockan var halv sex behövde jag gå ut och då hade jag bråttom. Trots att jag bajsade sex stora högar igår och sista gången var klockan 21.30 så kom det två stora högar på morgonen igen. Matte tror att det var magen som gjorde min sömn så orolig...Hon har inte varit med om maken tidigare och fattar inte att jag kan bajsa så mycket.......





När vi sedan gick den längre promenaden vid niotiden så trodde jag att matte hade fått fnatt. Hon nös och nös och nös och det tog aldrig slut...Jag fattade inte vad som hade hänt men hennes eviga nysande berodde på att de höll på att klippa gräsmattorna  som vi gick förbi. Matte är pollenallergisk och inte blev det bättre när vi gick förbi en massa syrenbuskar...gräs, syren och björkar är värst säger matte......



Det är inte bara kul att gå ut på promenader för vi möter många läskiga saker också. Idag blev jag jätterädd när vi mötte ett stort monster. Det var en stor arbetsmaskin som sopade vägarna. Alltså, jag visste inte vart jag skulle ta vägen? Jag satt ju fast i kopplet så jag kom inte så långt.....för att inte tala om den stora gräsklipparen som for fram på gräsmattorna här utanför och så gillar jag inte alla barnvagnar som dyker upp både här och där....De ser verkligen skumma ut......





Ja, annars har jag som vanligt fått träna på att gå fint i kopplet. Det gick bättre idag även om jag har fått några ryck då och då.........Ibland är det faktiskt mycket spännande dofter som jag bara måste få undersöka........




...som här till exempel....




...och så tränar vi "stanna" innan vi går över vägen




Jag får i alla fall beröm för att jag numera alltid sätter mig ner när vi kommer innanför ytterdörren då vi har varit ute och när matte ska ta av mig kopplet....Likaså kan jag också sitta stilla och vänta på "var-så-god" när maten serveras trots att jag alltid är döhungrig......



Jag älskar mat....



Matte begränsar nu mitt vattendrickande för när jag börjar att dricka kan jag inte sluta. Jag dricker o dricker o dricker och vill aldrig sluta....Det är första gången i hela mattes långa hundliv som hon måste begränsa vattendrickandet säger hon.....


Matte bad Robban att köpa avmaskningsmedel när han var på apoteket idag så i morgon ska jag avmaskas. Det låter äckligt med mask tycker jag men matte tror att avmaskning behövs.....









Nu har jag fått testa spelet Dog Smart och det var jättekul......Jag fattade direkt att jag skulle plocka bort klossarna men det tog en stund innan jag upptäckte att det fanns godis under klossarna och det var ju det bästa med spelet även om det var kul att leka med klossarna också.......Hoppas att matte tar fram spelet i morgon också......








Matte har köpt en ampellilja till katterna och de blev helt galna.........


Kattgräs duger inte åt de här fisförnäma katterna utan det är bara ampellilja som accepteras








Vi har precis kommit in från en rastrunda efter kvällsmaten.........




....så nu är jag trött ..........




.......fick tag i några kuddar som jag kan vila på.......











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar