tisdag 25 juni 2013

Pinnar och kottar....





Det har varit lika varmt idag. Matte och jag gick en längre promenad tidigt på förmiddagen och det var varmt redan då.......Som vanligt gick jag fram som en renhållningsarbetare. Jag plockade upp allt skräp, matte sa spotta och jag spottade. Ibland hann hon säga ifrån innan jag hade fått tag i papper/kartongbitar/plastbitar/ läskburkar/snusdosa/glasspinnar/ gummislangen/pizzabiten/brödbiten, ja allt som jag  hittade........Det enda jag inte behöver spotta ut är pinnarna som jag bär på emellanåt.....Jag gillar kottar också men matte gillar inte att jag har dem i munnen så dom måste jag också spotta ut tyvärr.......De kan fastna i halsen säger hon men det tror jag inte på......






När vi kom hem frågade matte om Robban kunde följa med henne till ICA för att hjälpa till att bära hem varorna. De åkte iväg. Jag blev lite sur för att jag inte fick följa med så jag rafsade ihop alla sängkläderna i Robbans säng. De låg i en enda stor hög när de kom hem. Det enda de sa var..."så här såg väl inte sängen ut innan vi åkte?"

Matte hade handlat så mycket så det hade varit svårt att få med allt på bussen trots Robbans hjälp så innan hon ringde efter en taxi så fick hon tag i Carina som turligt nog inte var så långt borta. Hon kom och hämtade dem i sin bil och körde hem dem.....




Robban och Carina...



........och de bara pratar och pratar




Nej, jag lägger mig och vilar en stund och hoppas att de fattar vinken....



Till slut hade de pratat klart så Robban och jag kunde ta en promenad medan matte plockade upp allt som de hade handlat.....Carina hade lite grejer i mattes källare som hon passade på att hämta när hon i alla fall var här....









Ja, nu i kväll följde Robban med mig och matte på en promenad igen.......Vi stannade till vid närbutiken förstås. Trots att matte hade handlat så mycket tidigare idag så hade hon givetvis glömt några saker som vanligt.......




Väntar på matte utanför närbutiken...




Hittade en jätteskojig gren och den bar jag bra långt.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar