fredag 14 juni 2013

Ingen matlust...älskar vattenpölar...åska...




I morse var jag trött men matte släpade ut mig strax efter sex för hon skulle vara i tvättstugan klockan sju. Matte gav mig frukost innan hon gick men jag var inte sugen. Tog ett par tuggor och käkade upp korvbitarna med det sista avmaskningsmedlet i.....sedan somnade jag om.....

Jag har inte haft någon matlust på hela dagen och då spelar det ingen roll att matte har blandat i rå nötfärs och nu i kväll fick jag lite skinka i maten men som sagt jag har bara ätit lite grann varje gång......Jag har däremot bajsat jättemånga gånger och det är nästan diarré. Jag har druckit en hel del vatten för det är viktigt när man är dålig i magen säger matte så nu begränsar hon inte vattnet längre.......

När vi väl är ute är jag hur pigg som helst och eftersom det har regnat så mycket så finns det jättemånga stora inbjudande vattenpölar som jag vill plaska i.....alltså jag tycker att det är jättekul men det är inte alltid som jag får göra det.......

Regnet upphörde vid ettiden så då gick matte och jag en längre promenad men vi var ganska så ensamma ute. Det var inte många som vi mötte, inte en enda hund faktiskt.......konstigt för jag har sett att det finns jättemånga hundar här annars....




Vilopaus...




Sitter intill den stora lekplatsen men idag var det inte så många barn där så det var ganska så lugnt.....skönt verkligen...


Senare på eftermiddagen ville Robban ta en promenad tillsammans med mig. Vi busade lite grann och rätt som det var gled jag ur halsbandet igen......och snacka om att jag sprang. Jag sprang o sprang o sprang runt runt i stora cirklar...Det var jättekul...men rätt som det var stack Robban iväg från mig åt andra hållet så jag blev tvungen att springa ikapp honom och då fångade han in mig....Det var kanske tur för värsta åskovädret bröt lös precis då. Det började spöregna så vi gick hem men kul hade vi  haft...åtminstone jag......Det har åskat en hel del men det är inget som jag bryr mig om......






Jag lekte en stund med mina leksaker när vi kom hem och så försökte jag få igång katterna men de är verkligen urtrista......De ligger bara och sover. Jag fick tag i Iris och bet henne i svansen men det gillade hon inte så hon stack iväg...Jag hann inte ifatt henne för den fega katten hoppade upp på skrivaren där jag inte kom åt henne....Matte säger att jag är för hårdhänt så att jag skrämmer katterna men det kan jag väl aldrig tro.....Jag vill ju bara leka....





Vi har precis kommit in från kvällspromenaden. Nu hade det slutat att regna igen så det var riktigt skönt ute...Robban hade fullt sjå med att undvika alla vattenpölar som jag ville hoppa i.....



Undrar vad de håller på med därborta?


Det finns en skateboardramp där borta som några killar cyklar i.....märkligt ser det ut och så det låter....


Nej, nu är det dags för mig att vila igen innan det är dags för de vanliga kvällsrutinerna....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar